تحليلگر نشريه ويکلي استاندارد ؛

رژيم صهيونيستي توانايي عملی کردن تهدیدهای خود علیه ایران را ندارد

"تام گراس" در مقاله اي که در نشريه "ويکلي استاندارد" منتشر کرده است ضمن اذعان به ضعف رژيم صهيونيستي در انجام عمليات نظامي احتمالی عليه کشورمان معتقد است که اين رژيم توان نابودسازي تاسيسات هسته اي کشورمان را ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ويکلي استاندارد، "تام گراس" در مقاله اي که در نشريه "ويکلي استاندارد" منتشر کرده است با اشاره به ضعف رژيم صهيونيستي در انجام عمليات نظامي گسترده عليه سوريه مي نويسد "حدود دو هفته پيش حمله اي نظامي عليه مرکز تحقيقاتي "لاذقيه" در سوريه انجام شد. برخي منابع اظهار داشتند که اين اقدام کار رژيم صهيونيستي بوده است. شبکه خبري "سي ان ان" نيز در اين باره افزود که حمله از طريق هوايي انجام نشده بود بلکه تجاوز نظامي مذکور بوسيله موشک هايي از زير آب انجام شده بود." 
نويسنده مقاله در ادامه با اذعان به ناتواني ارتش رژيم صهيونيستي در منهدم نمودن تاسيسات هسته اي کشورمان مي افزايد "بسياري از تحليلگران غربي بر اين باورند که رژيم صهيونيستي توانايي منهدم ساختن تاسيسات هسته اي ايران را ندارد. آنان همچنين بر اين باروند که رژيم صهيونيستي حتي نمي تواند با استفاده از موشک هاي ميان برد خود حمله نظامي هوايي را عليه ايران انجام دهد." 
نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به گمانه زني هاي انجام شده پيرامون حمله نظامي اخير عليه مرکز تحقيقاتي "لاذقيه" در سوريه مي افزايد "شنبه گذشته مقامات آمريکايي اظهار داشتند که حمله روز 5 ژوئن (15 خرداد) عليه مرکز تحقيقاتي لاذقيه در سوريه کار رژيم صهيوينستي بوده است. شبکه خبري "سي ان ان" مدعي شد که اين حمله تجاوزي هوايي بوده است. اما روز بعد از آن روزنامه انگليسي "ساندي تايمز" اظهار داشت که حمله مذکور هوايي نبوده بلکه از طريق موشک هاي زيردريايي انجام شده است. من نيز اين گزينه را محتمل تر مي دانم." 
نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به مصاحبه اخير "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيوينستي با شبکه خبري "سي بي اس" آمريکا و اشاره به نگراني نتانياهو از افزايش قدرت ايران در منطقه مي افزايد "رژيم صهيونيستي از پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در منطقه مي ترسد و به همين خاطر دائما به کشورهاي غربي هشدار مي دهد. رژيم صهيونيستي از اين موضوع نگران است که کشورهاي غربي تمرکز خود از برنامه هسته اي ايران را به سوي تحولات مصر، سوريه و ديگر نقاط خاورميانه معطوف کنند. نتانياهو همچنين از پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران در انتخابات رياست جمهوري آن کشور خشمگين است و به همين خاطر اظهارات تندي را در مورد وي ايراد داشت." 
نويسنده در بخش پاياني مقاله خود مي افزايد "آمريکايي ها و اروپايي ها مايل به ادامه روند ديپلماتيک با جمهوري اسلامي ايران در مورد برنامه هسته اي آن کشور هستند. با اين حال رژيم صهيونيستي خواستار توقف کامل برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران است و از سوي ديگر توانايي لازم براي تجاوز نظامي عليه تاسيسات هسته اي آن کشور را ندارد. نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي داراي قابليت محدودي به منظور انجام عمليات نظامي است. صهيونيست ها تنها بر روي موشک هاي زيردريايي خود سرمايه گذاري کرده اند اما مسئله اصلي انست که اين مشوک ها قادر به انهدام تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران نخواهند بود. به همين خاطر رژيم صهيونيستي تاکنون تنها از طرق سایبری سعی کرده تا به مقابله با پيشرفت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران بپردازد." 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار