یزد/

روزه داری یک سوژه برای صله ارحام است

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما روزه را بهانه‌ای برای صله رحم و افطاری دادن دانست و گفت: خداوند انسان را برای خودسازی و خدمت رسانی آفریده که در ماه مبارک رمضان می‌توان به آن‌ها تجلی بخشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد


 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی اظهار کرد: روزه تنها غذا نخوردن از اذان صبح تا اذان مغرب نیست بلکه روزه یک سفره رنگارنگ و متنوعی است که برکات و دستاوردهای فراوانی از جهات اعتقادی، اخلاقی، خودسازی و ذوب شدن گناهان دارد.

 

وی با تاکید بر این‌که «نباید ماه رمضان را صرفا در روزه گرفتن خلاصه کرد» اظهار کرد: هر ساعت ماه مبارک رمضان با ساعات دیگر در طول سال تفاوت آشکار دارد که باید با تاملات عمیق به خیرات و برکات آن تا حدودی پی برد.

 

ادامه داد: بسیاری از دانشمندان عقیده دارند خداوند انسان را برای خودسازی، خدمت‌رسانی و خداپرستی آفریده است و اگر کسی ماه رمضان را با برنامه‌های متنوعش در نظر گیرد قطعا به هر سه فلسفه خلقت می‌توان لباس عمل پوشاند.

 

مدرسی خاطرنشان کرد: انسان با روزه می‌تواند به خودسازی بپردازد، در پرتو آن خدمات‌رسانی کند و در پناهش به خداپرستی که انگیزه خلقت انسان است، برسد.

 

وی سه امتیاز را برای ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: اولین امتیاز، یک ماه روزه داری این است که هر انسان بالغ، عاقل و سالمی باید روزه بگیرد تا از برکات این روزه‌داری بهره‌مند شود.

 

این کارشناس با اشاره به نزول قرآن در ماه رمضان، گفت: دومین نکته با ارزش در این ماه نزول قرآن، لیلة‌القدر و معراج پیامبر اکرم (ص) است که همگی در کنار هم می‌تواند برتری ماه رمضان را به اثبات برساند.

 

مدرسی با بیان این‌که «روزه یک سوژه و بهانه برای صله رحم، افطاری دادن و عیادت بیماران است» اظهار کرد: این امتیازات به برکت روزه ماه مبارک رمضان پررنگ شده و چه بسا این افطاری دادن‌ها، صله رحم‌ها و تلاوت قرآن‌ها دستاوردهای زیادی برای فرد و جامعه خواهد داشت./س

 
برچسب ها: ماه ، رمضان ، و ، صله ، ارحام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.