مروری بر مهمترين اخبار "اقتصادي" سه شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادي" که در روز سه شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: رشد سيماني ها در بازار سرمايه ، کاهش پلکانی نرخ دلار ، ارائه پيشنهاد کد اقتصادي به دولت جديد و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

راه‌اندازي قريب الوقوع بزرگترين پروژه تاريخ صنعت نفت كشور/ ثبت رکوردهای جدید در توسعه فاز 19 پارس جنوبی

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/5/1/1356848_984.jpg

مدیرعامل شرکت پترو پارس درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز گازی در دست اجرای میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: هم اکنون عملیات پیش راه‌اندازی و راه اندازی بخش‌های مختلف این مگا پروژه گازی پارس جنوبی آغاز شده است.

پر هزينه‌ترين کودک انگليس به دنيا آمد / جشن 243 ميليون دلاري براي کودک 3.8 کيلويي

 نوزادی در انگلیس متولد شده است که به گفته دربار سلطنتي قرار است میلیون‌ها دلار به اقتصاد رو به زوال این کشور کمک کند(بار مالي روي دوش مردم انگليس اضافه کند). در حالی که بسیاری از کودکان در سر تا سر این کشور دچار فقر و گرسنگی هستند، تولد این نوزاد میلیون‌ها دلار هزینه دارد و آنها از این هزینه‌های هنگفت بعنوان سود و کمک به اقتصاد یاد می‌کنند. هزینه‌های هنگفتی که به جای اصلاح اقتصاد جامعه، صرف خوش‌گذرانی خاندان سلطنتی می‌شود.

کاهش قيمت مسکن تا 6 ماهه آينده/10 استان شهريور ماه مسكن هاي خود را تحويل مي گيرند رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشوري گفت: تا 6 ماهه آينده با از بين رفتن حباب بازار، 20 درصدي قيمت مسکن کاهش مي‌يابد.

تسهيلات مسکن دي 89 بيشترين رشد در بازار فرابورس
 امروز قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن افزایش یافت و بیشترین رشد قیمت را امتیاز تسهیلات مسکن دی 89با افزایش 4درصدی به نرخ 408 هزار ریال داشت.

اعطاي ستاره كيفيت خدمات ارتقاي بهره وري را به دنبال دارد
 رييس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني طرح اعطاي نشان كيفيت خدمات به واحدهاي صنفي (ستاره كيفيت) را گام موثري در تحقق بهره وري خدمات در كشور دانست و گفت: اجراي اين طرح يكي از بهترين راهكارها براي دستيابي به هدف حمايت از حقوق مصرف كننده است.

دولت پاکستان خواستار واردات برق از ایران شد

 بر اساس گزارش ها کشور پاکستان در پی تامین برق مورد نیاز خود از ایران درخواست واردات برق از این کشور را دارد.

کاهش 7 هزار توماني قيمت سکه بهار آزادی
 بازار سکه امروز شاهد تغییر قیمت سکه بهار آزادی و ربع بود و این در شرایطی است که سایر سکه‌ها، روزی با ثبات را آغاز کردند.

رشد سيماني ها در بازار سرمايه
 تالار شيشه اي امروز شاهد صف خريد و فروش اکثر گروه هاي بورسي بود.

کاهش پلکانی نرخ دلار
 امروز براساس آخرین نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب مجددا کاهش یافت و این در حالی است که قیمت دلار در بازارهای جهانی نیز با افت همراه شده است.

ارائه پيشنهاد کد اقتصادي به دولت جديد
 رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشوري گفت: جهت جلوگيري از افزايش خانه‌هاي خالي به دولت پيشنهاد کد اقتصادي ارائه شده است.

الحاق ۳۸ فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور از ابتداي ۹۱ تاكنون
 رييس سازمان هواپيمايي كشوري از صدور ۱۸ گواهينامه طراحي و ساخت وسايل پرنده در يك سال و نيم سال اخير خبر داد و گفت:‌ ۳۸ فروند انواع هواپيما در ۱۵ ماه اخير به ناوگان هوايي كشور افزوده شد؛ ضمن آنكه هواپيماهاي جديد در راه هستند.

روند رو به رشد شاخص بورس های جهانی
 بازار بورس‌هاي جهان امروز، "سه شنبه 1 مرداد 92" با افزايش شاخص سهام همراه بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار