اردبیل/

راه‌اندازی اولین دانشکده فنی – مهندسی در خلخال /60 درصد پذیرش دانشجو بومی خواهد بود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین دانشکده فنی – مهندسی شهرستان‌های استان اردبیل در خلخال دایر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آموزشکده فنی و حرفه‌ای خلخال اظهار داشت: آموزشکده فنی و حرفه‌ای خلخال از مهر ماه امسال دانشجو می‌پذیرد.

وی گفت: این آموزشکده از واحدهای زیر‌نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور است که در رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین نقشه‌کشی صنعتی و معماری و فناوری اطلاعات ‌IT از مهر ماه امسال دانشجو پذیرش می‌کند.

استاد دانشگاه امیر‌کبیر یادآور شد: در نیمسال دوم سال تحصیلی نیز تعداد رشته‌های این واحد آموزش عالی به چهار رشته ارتقا خواهد یافت.

جعفری بنه خلخال گفت: آموزشکده فنی و حرفه‌ای خلخال پس از آموزشکده‌های پسرانه و دخترانه اردبیل سومین آموزشکده استان خواهد بود.

وی افزود: اولین دانشکده فنی و مهندسی شهرستان‌های استان اردبیل در شهر خلخال و پس از سال‌ها تلاش و پیگیری فعالیتش را آغاز می‌کند تا این شهر که پیش‌تر به شهر دانشگاهی استان مشهور شده بود به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

این نماینده با اعلام اینکه از مهر ماه امسال ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در شهرستان و استان با این برنامه‌ریزی‌ها ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: امیدواریم راه‌اندازی چنین مجموعه‌های دانشگاهی که همراه با مهارت خواهد بود به ارتقای سطح علمی منطقه و ایجاد فرصت‌های اشتغال بهتر بینجامد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص نجوه پذیرش دانشجو در این واحدهای آموزشی ادامه داد: پذیرش دانشجو در این واحدهای آموزشی به صورت 60 درصد بومی از استان و مابقی از استان‌های جوار و هم‌ منطقه‌ای در بحث سازمان سنجش انجام می‌شود/س.

برچسب ها: خلخال ، راه ، اندازی ، اولین ، دانشکده ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.