یک تا دو درصد جمعیت به ویتیلیگو مبتلا می شوند

یک متخصص پوست گفت : یک تا دو درصد جمعیت مبتلا به ویتیلیگو می شوند که راههای درمان گوناگونی دارد .

دکتر علی اصیلیان، استاد گروه پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ویتیلیگو یک بیماری اتوایمون پوستی شایع است که 1-2 درصد  جمعیت را مبتلا می کند گفت : این بیماری راههای درمانی مختلفی دارد که درمان موضعی شامل کورتون موضعی قوی از جمله این موارد است .

وی با اشاره به اینکه در صورتی که 70 درصد پوست گرفتار این بیماری باشد درمان پیشرفته تر دپیگمانتاسیون استفاده می شود .

این متخصص پوست تصریح کرد: درمانهای جراحی از دیگر مواردی هستند که برای درمان این بیماری کاربرد دارد که در روش جراحی میکروگرافت از پانچهای 1-2 میلیمتری از پوست سالم بویژه از پشت گوش استفاده و پوست را در منطقه ای از پوست مبتلا که قبلا بر داشته شده است گرافت شده و پس از گرفتن 5 میلی متر حاشیه اطراف را رنگ می دهد و تنها عارضه آن حالت قلوه سنگی است که ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به گرافت اسپلیت که در نواحی نازک مثل لب و پلک مفید است خاطرنشان کرد: گرافت سقف تاول که با فشار ایجاد می شده و سپس سقف تاول را بر داشته و روی پوست مبتلا که لخت شده گرافت می شود از دیگر راههای درمان محسوب می شوند .

دکتر اصیلیان در پایان خاطرنشان کرد : سلول درمانی که در آن پوست از ناحیه پشت گوش بر داشته و سپس در محیط کشت  تکثیر و آنرا سپس به پوست تراش داده شده منتقل شده و پانسمان می کنند از دیگر درمانهای این بیماری است ./ح
برچسب ها: ویتیلیگو ، پوست ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار