جعفرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

فروش نفت در برابر واردات واگن مترو صحت ندارد

معاون توسعه حمل و نقل ستاد مديريت سوخت گفت: خرید 315 واگن مترو از چين بصورت نقدي بوده و تداخلي با پول نفت ايران و فاينانس خارجي نداشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، روز گذشته پايگاه‌هاي خبري خارجي از جمله واشنگتن پست به نقل از امير جعفرپور، معاون توسعه حمل و نقل ستاد مديريت سوخت مدعی شدند که ايران قرار است در برابر پول نفت صادراتي خود به چين، واگن مترو وارد کند.

اقدام فوق پس از اين صورت گرفت که گفته شد ايران به دليل تحريم‌هاي يک‌جانبه غرب عليه این کشور، نمي‌تواند با ساير کشو‌رها از جمله چين مبادله نقدي داشته باشد؛ به همين دليل مي‌خواهد در عوض صادرات نفت به چين، از اين کشور واگن مترو خريداري کند و این در حالیست که چين يکي از خريداران اصلي نفت ايران محسوب مي‌شود.


 

به دنبال پيگيري‌هاي خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امير جعفرپور، معاون توسعه حمل‌ و نقل ستاد مدیریت سوخت در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران با رد انعکاس خبر واردات واگن از چين به ازاي پول نفت گفت: اطلاعات منعکس شده توسط خبرگزاري‌های غربی با اصل خبر تناقض داشته و با بررسي‌هاي به عمل آمده اين واگن ها بصورت نقدي خريداري شده و به شکل فاينانس يا سرمايه گذاري خارجي نبوده است.

وي تصريح کرد: 315 واگن مترو خريداري شده از چين بصورت نقدي بوده است

در ادامه علي ربيعي، معاون ستاد حمل و نقل سوخت کشور در خصوص خريد واگن های مترو از چین به جای پول نفت صادراتی به این کشور گفت: ايران در نقل و انتقالات پول نفت به چين مشکلي ندارد و تحريم ها نتوانسته مانع مبادلات دو کشور شود، بطوري که در حال حاضر مبادلات پاياپاي ميان دو کشور برقرار است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: واگن ، قطار ، مترو ، چین ، نفت ، ایران ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار