مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از وجود چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش با مساحت سه میلیون هکتار در استان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حمید صالحی در نشست شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: خطر انقراض گرگ ایرانی خطری جدی برای محیط زیست است.

وی با بیان اینکه قوچ اوریال درمیان شهرت جهانی دارد، اضافه کرد: برای شکار هر قوچ اوریال 12 ساله، مبلغ سه هزار دلار از شکارچیان و جهانگردان اخذ می‌شود که این مبلغ با توجه به محدود بودن و منحصر به فرد بودن این حیوان باید به 50 تا 80 هزار دلار افزایش یابد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی زندگی بدون سه عامل آب، خاک و هوای پاک را غیر ممکن دانست و یادآور شد: محیط زیست مخالف تکثیر بیش از حد سگ گرگ حاصل جفتگیری سگ‌های ولگرد و گرگ است، از این رو برای متقاضیان شکار سگ گرگ مطابق با معیارهای محیط زیست پروانه میر شکار صادر می‌شود.

صالحی از وجود چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش به مساحت سه میلیون هکتار در استان خبر داد و افزود: یگان‌های حفاظت محیط زیست 24 ساعته از تنوع زیستی و 14 منطقه شکار ممنوع خراسان جنوبی محافظت می‌کنند.

وی از احداث 20 باب محیط‌بان، تجهیز یگان‌های حفاظتی به وسیله نقلیه و تسلیحات، آموزش زیست محیطی به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، تولید محصولات چند رسانه‌ای و ایجاد آبشخور برای حیاط وحش با توجه به خشک‌سالی‌ها و آبرسانی به آنها به عنوان مهمترین اقدامات محیط زیست استان در سال جاری یاد کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.