بی توجهی اعراب به آرمان فلسطین

کارشناس امور کشورهای عربی ، دولتمردان عرب را به سستی درباره موضوع قدس و آزادی فلسطین متهم و بر لزوم اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ; تحسین الحلبی در گفتگو با این شبکه از دمشق گفت:« کشورهای عربی و اسلامی قدرت و منابع زیادی در اختیار دارند تا از آن برای دفاع از آرمان فلسطین و آزاد سازی قدس و فلسطین از دست صهیونیستها اقدام کنند. بنابراین، اگر خواست عمومی و جدی در این کشورها وجود داشته باشد می توانند در مقابل صهیونیستها بایستند. مسلمانان و عربها می توانند همه نیروها و قدرت خود را متمرکز کنند تا در مبارزه مشروع و مقدس و جهاد مشروع علیه صهیونیستها وارد شوند و قدس و فلسطین را به آغوش مسلمانان بازگردند و همه سرزمینهای فلسطینی را آزاد کنند و مناطق مقدس واقع در فلسطین را به مسلمانان و مسیحیان بازگردانند.

چطور ممکن است یک میلیارد و شش میلیون مسلمان در سراسر جهان نتوانند به قدس سفر کنند و در این مکان مقدس نماز بخوانند؟ این مسئله حق مسلم مسلمانانی است که بیست و پنج درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهند. باید مسئله قدس در صدر دستور کار مسلمانان باشد. اما واقعیت این است که سران اکثر دولتهای عربی به این مسئله توجه ندارند و باآنکه با سران کشورهای عربی دیدار می کنند یا نشستهایی درقالب نشست سران اتحادیه عرب دارند، به موضوع قدس توجه نمی کنند. اگر این کارها انجام شود، قدس بزودی آزاد خواهد شد. قدس در حال حاضر اشغال است. قدس از چهل و پنج سال پیش در اشغال است. دولتمردان عربی باآنکه خودشان را مسلمان می دانند هیچ کاری برای قدس انجام نمی دهند.»

وی در ادامه افزود:« معیار مسلمان بودن همگان اعم از دولتمردان و مردمان کشورهای اسلامی در حال حاضر ، مواضع آنها درباره قدس است و اینکه تا چه اندازه برای مسئله قدس، اولویت قائل هستند. بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر اسلام است. نباید اجازه داد پروژه یهودی سازی درباره قدس اجرا شود. نباید اجازه داد شهرک سازیهای اسرائیلی در داخل قدس و سرزمینهای اشغالی ادامه پیدا کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایطی وارد گفتگوها شده است که شهرک سازیهای اسرائیلی ادامه دارد. تشکیلات خودگردان فلسطین باید به پیش شرط خود برای گفتگوها مبنی بر توقف شهرک سازیهای صهیونیستی پایبند می ماند ، نه اینکه تسلیم این جریان و آمریکا شود. اگر تشکیلات خودگردان فلسطین بر شروط خود پایبند می ماند، همه مردم کشورهای اسلامی و عربی از آن حمایت می کردند. هدف از اعلام روز قدس متحد کردن اعراب و مسلمانان در یک موضوع یعنی موضوع قدس به عنوان نقطه شروع وحدت مسلمانان بوده است. باید انتفاضه جدید فلسطینی به راه بیفتد. اگر فلسطینی ها این کار را انجام دهند مسلمانان جهان نیز از آنها درمقابل قدرت صهیونیسم حمایت خواهند کرد.»

برچسب ها: اعراب ، آرمان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار