رودهن/

سد ماملو برای تامین آب شرب مورد بهره‏ برداری قرار خواهد گرفت

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سد ماملو که برای تأمین آب کشاورزی ساخته شده است، به علت ازدیاد جمعیت تهران برای تامین آب شرب مورد بهره‏ برداری قرار خواهد گرفت.

رسول علی‏ اشرفی ‏پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: کارکرد اولیه سد ماملو در هنگام احداث، تأمین آب زراعی مناطق پاکدشت و حتی مناطقی در استان قم بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل تراکم جمعیتی زیاد در شهر تهران قرار است قسمت عمده آب این سد به عنوان آب شرب شهروندان تهرانی مورد مصرف قرار گیرد.

علی ‏اشرفی‏ پور افزود: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در همین رابطه نیازمندیم تا منابع آب سطحی شامل رودخانه جاجرود و بعضی از سر شاخه ‏های این سد مانند دماوند که وارد این سد می ‏شوند، از نظر زیست‌ محیطی مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره فعالیت کارخانه‏ های آلاینده در شهرستان پردیس و اقدامات محیط زیست در این‏ باره اظهار کرد: در شهرستان پردیس شاهد بعضی از کانون‏ های صنعتی غیر مجاز هستیم که شامل جاجرود، کمرد، سیاه‏ سنگ، تپه سیف و خرمدشت است.

علی ‏اشرفی‏ پور تصریح کرد: سؤال اساسی امروز ما این است که منطقه صنعتی خرمدشت تا چه زمانی می ‏تواند در این شهرستان مستقر باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در زمینه رسیدگی به این کانون‏ ها در جلسات کارگروه صنعت و معدن، آمایش و شورای برنامه‏ ریزی استان تهران اعلام موضع کرده‏ ایم.

وی ادامه داد: به دلایل مسائل بهداشتی و زیست ‌محیطی که بر این مناطق حاکم است و به خاطر حفاظت از منابع آب سطحی، تمام این کانون ‏ها را غیر مجاز اعلام کرده‏ ایم و این واحد ها باید جمع ‏آوری شوند و برنامه شورای سیاست‏ گذاری استان تهران نیز همین است.

علی ‏اشرفی ‏پور اضافه کرد: متولی ساماندهی صنعت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است و این سازمان باید پیش‏قدم شود تا باقی دستگاه‏ ها هم همراه آنها حرکت کنند./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.