قزوین/

اعلام شماره ثبت 15 اثر فرهنگی ناملموس قزوین

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: شماره ثبت 15 اثر میراث معنوی استان که در بهمن‌ماه سال 91 در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده بود، اعلام شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: در هفتمین نشست شورای عالی ثبت کشور که در بهمن‌ماه 91 در سمنان برگزار شد، استان قزوین توانست 15 اثر معنوی خود را در فهرست آثار ملی به ثبت برساند.

وی با اشاره به آثار معنوی به ثبت رسیده در قزوین افزود: در این همایش 15 اثر معنوی استان با عنوان دانش سنتی خط سیاق قزوین با شماره 926، بازی هورزما (کشتی) با شماره 927، بازی حمام حمام با شماره 928، رفوگری سنتی با شماره 929، مهارت بافت چلک‌بافی (سبد) با شماره 930، مهارت و فن زغره دوزی (منجق‌دوزی) با شماره 931 و ابزار الموت (مهارت سفره‌بافی) با شماره 932 در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

این مسئول همچنین مهارت و فن گیوه‌دوزی تاکستان با شماره 933، مهارت و فن چپی‌بافی قزوین (سبد) با شماره 934، مهارت و فن تراش شیشه با شماره 935، تکنیک و مهارت بافتنی‌های سنتی بویین زهرا با شماره 936، مهارت پرچینه‌بافی تارم سفلی (سبدبافی) با شماره 937، مهارت نقاشی دیواری با شماره 938، مهارت سنگ‌تراشی سنتی با شماره 939 و تکنیک بافت گلیم ارداق با شماره 940 را از آثار ثبت شده در فهرست معنوی کشور عنوان کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: از تاریخ ثبت این آثار معنوی هر گونه اقدامی که منجر به حفظ و احیای این آثار شود مورد تأکید بوده و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط به حفظ و احیای آن با توجه به قوانین و مقررات پرداخته تا شاهد رشد و شکوفایی آن‌ها در قزوین باشیم.
برچسب ها: قزوین ، گردشگری ، ناملموس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.