رییس بیمارستان خبر داد؛

راه اندازي اتاق عمل جديد در آينده نزديك در بيمارستان فارابي

رييس بيمارستان فارابي، از افتتاح اتاق عمل چهار بيمارستان فارابي و راه اندازي مركز مشاوره هاي باليني و آزمايشات پاراكلينيك بيماران كانديد جراحي خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دكتر جباروند رييس بيمارستان فارابي با اشاره به پروژه هاي جديد بيمارستان گفت: مجموعه اتاق عمل چهار بيمارستان فارابي كه داراي 8 اتاق عمل است و در حال حاضر در حال تجهيز آن به ميكروسكوپ هاي جراحي هستيم، طي يك ماه آينده افتتاح خواهد شد.

وي از راه اندازي قريب الوقوع مركز مشاوره هاي باليني و آزمايشات پاراكلينيك بيماران كانديد جراحي خبر داد و افزود: تمركزانجام آزمايشات باليني و پاراكلينيكي، با تسهيل روند امور بصري بيماران، از تردد زياد و انجام كارهاي موازي جلوگيري بعمل آورده و با راه اندازي اين مركز، كارهاي مربوط به جراحي بيمار سريعاً و در اسرع وقت به صورت متمركز در آن واحد و با زمان بندي مناسب و دقيق انجام مي شود.

دكتر جباروند بيمارستان فارابي را بيمارستاني شناخته شده در حوزه درمان دانست و افزود: علاوه بر آن، بيمارستان فارابي در حوزه هاي پژوهشي، آموزشي، نوآوري و در سطح بين المللي نيز فعاليت جدي دارد.

وي از تعامل جدي بيمارستان فارابي با انجمن بين المللي چشم پزشكي (ICO) خبر داد و گفت: در حال نهايي كردن كسب اعتبار فلوي سه ماهه بين المللي از اين انجمن هستيم كه بر اساس آن، ICO متقاضيان را براي گذراندن دوره تكميلي در يك گرايش فوق تخصصي چشم در اين بيمارستان به مدت سه ماه بورسيه مي كند و اين يكي از موفقيت هاي قابل توجه بيمارستان است.

دكتر جباروند با اشاره به تداوم تعاملات بيمارستان فارابي با ستاد نوآوري دانشگاه گفت: از جمله برنامه هاي پيش رو، تدوين برنامه بلندمدت (راهبردي) مراكز در حوزه نوآوري مي باشد كه در حال نهايي شدن است.

رييس بيمارستان فارابي افزود: بيمارستان فارابي احتمالاً نخستين مركز در ميان مراكز تابعه دانشگاه است كه يك پيش نويس وزين و بسيار مناسب در رابطه با برنامه راهبردي در قالب نوآوري تدوين كرده است كه اين پيشنويس به تاييد ستاد نوآوري دانشگاه رسيده و در حال نهايي شدن است.

وي از برگزاري سمينار اپيدميولوژي بيماري هاي چشم براي نخستين بار در كشور خبر داد و افزود: بيمارستان فارابي، به بهانه روز جهاني بينايي، اين سمينار تخصصي را روز پنج شنبه 18 مهرماه سالجاري برگزار مي كند.

دكتر جباروند تاسيس بنياد خيريه را از برنامه هاي جدي بيمارستان در سالجاري عنوان كرد و افزود: اين ايده از مدتها پيش مطرح بود كه حول ميراث پرفسور شمس بنياد خيريه اي شكل بگيرد.

رييس بيمارستان فارابي افزود: ايجاد بنياد چشم پزشكي و علوم بينايي شمس، به شكل جدي از زمستان سال پيش مطرح شد و در حال حاضر با برگزاري جلسات مقدماتي، پيشنويس ماموريت و رسالت اين بنياد را طراحي كرديم.

وي وجود يك بنياد در كنار ساير نهادهاي همكار را به عنوان يكي از شركاي جدي براي رشد، توسعه و حضور در عرصه هاي جديد ضروري دانست و افزود: با ايجاد اين بنياد، مي توانيم در جهت رشد و توسعه برخي از محورها و شاخص هاي عمده مانند كسب جايزه هاي علمي، ارائه گرنت هاي پژوهشي و بورسيه هاي آموزشي و توسعه آموزش سلامت چشم در سطح ملي به عنوان ماموريت هاي اين بنياد گام برداريم.

دكتر جباروند با اشاره به برگزاري جشنواره تخصصي چشم پزشكي در حوزه علوم بينايي و چشم پزشكي براي پنج سال متوالي، از بحث تغيير نام اين جشنواره به جشنواره چشم پزشكي دكتر شمس خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار