چگونه در تابستان خنک بخوابیم؟

هوای این روزهای بیشتر شهرهای کشور بسیار گرم شده است به طوری که توان انجام بسیاری از کارها از مردم گرفته شده است و رفت و آمد زیر نور خورشید بسیار سخت گشته است. این گرما باعث شده تا خنک شدن به یک آرزو برای همه تبدیل شود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، خنک کردن بدن و داشتن روزی خنک این روزها یکی از خواسته های افراد مختلف شده است. برای اینکه خنک باشید باید نکات مختلفی را رعایت کنید که تا به حال مطالب مختلفی در مورد آن ها نوشته شده است.

 یکی از موضوعات بسیار مهم برای تمامی افرادی که در این گرما زندگی می کنند داشتن خوابی راحت در هوای مطبوع و خنک است. برای آنکه بتوانید خوابی در فضای آرامش بخش به دور از گرمای بیرون از خانه داشته باشید نیاز است تا چند نکته ساده را رعایت کنید.

** برای خواب از یک تشک خنک با جنس کتان یا ساتن استفاده کنید. این تشک ها به راحتی هوا را در خود راه می دهند و به مانند یک پنکه برای شما کار می کند. به این صورت با هر حرکت شما مقداری هوا که در تشک قرار دارد خارج شده و مانع از گرم شدن شما می شود.

** بالش های بزرگ از جمله مهمترین دلایل به وجود آمدن گرما هستند به همین علت باید از بالش های کوچک از جنس های پشم شیشه ای یا کتان استفاده کنید. همچنین دقت کنید که با هر بار بیدار شدن بهتر است بالش را عوض کرده و طرف دیگر آن را زیر سر قرار دهید.

** یک جوراب تمیز و بیکار را برداشته و کمی برنج درون آن بریزید. این جوراب را در فریزر قرار دهید تا خنک شود سپس می توانید آن را کنار گردن یا روی پیشانی خود قرار دهید تا در طول شب خنک بمانید. اگر جوراب خیلی سرد شده است می توانید آن را دور یک دستمال بپیچید و سپس روی سر قرار دهید.

** اگر اتاق برای شما گرم و ناراحت است می تواند از سیستم های تهویه استفاده کنید اما زمانی که هوا خیلی گرم باشد این گزینه به خوبی جواب می دهد در شب هایی که هوا گرم است اما طاقت فرسا نیست می توانید پنجره را باز کرده و از یک پنکه برای جریان دادن به هوا استفاده کنید. این روش در کاهش دما معجزه خواهدکرد.

** قبل از خواب از نوشیدن موادی که میزان زیادی کافئین دارند خودداری کنید زیرا این مواد فشار خون را افزایش داده و باعث گرم شدن بدن شما می شود. اگر امکان زمین خوابیدن برای شما وجود دارد حتما این کار را انجام دهید زیرا هوای گرم در ارتفاعات بالا قرار می گیرد.

** در انتها بهتر است برای خواب در تابستان از لباس های نازک یا نخی استفاده کنید تا هم سبک بوده و هم اینکه بیش از حد گرما بر شما غلبه نکند. همچنین استفاده از ملحفه های نخی به جای پتو بسیار توصیه می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار