ممكن اين اتفاق براي بسياري از زنان بيافتد كه احساس كنند شوهرشان از آنها دوري مي كنند امابهتراست براي كمك به بهبود مشكلات ارتباطي و يا حل آنها با تمام عوامل احتمالي ايجاد كننده اين مشكلات روبه رو شوند.

يك كارشناس اجتماعي در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:ممكن اين اتفاق براي بسياري از زنان بيافتد كه احساس كنند شوهرشان از آنها دوري مي كنند اما بهتر است براي كمك به بهبود مشكلات ارتباطي و يا حل آنها با تمام عوامل احتمالي ايجاد كننده اين مشكلات رو به رو شويد.
علوي در ادامه افزود: زماني كه دو طرف در حال مشاجره و نزاع با هم هستند ممكن است يكي از زوجين تصميم بگيرد كه اجتناب كند و يا به طور كامل چشم پوشي كند براساس نوع مشكلاتي كه هرفرد به تنهايي با آن مواجه است و شرايطي كه او در حال حاضر با آن دست پنجه نرم مي كند مي تواند دلايل اجتناب يا اختلاف گريزي باشد.
اين كارشناس اجتماعي تصريح كرد: در هر رابطه اي بهترين كار ممكن تعامل و گفتگو با يكديگر است تا شادي ها بادوام شوند و احترام و اعتماد طرفين نسبت به هم پايدار باقي بماند. اما از آنجايي كه مردان در مقايسه با زنان كمتر اهل صحبت و گفتگو پيرامون مشكلات هستند، احتمالا با چند بار شكست درتعاملات زناشويي، دچار حالت اختلاف گريزي شده و از تعامل سازنده براي رفع مشكلات خود داري مي كنند.
علوي در ادامه افزود: بعضي از مردها نيز هنگام اختلافات، فورا بحث را عوض مي كنند گروهي از مردان نيز براي آنكه به اختلاف نپردازند، هشيارانه يا ناهشيارانه فقط در مورد كار، صورت حسابها و يا مشكلات فرزندان حرف مي زنند اين روابط ظاهرا مشكلي ندارد ولي هر چقدر زن و شوهر از بحث كردن در مورد اختلافات بيشتر طفره بروند، بيشتر از طرد شدن مي ترسند.
اين كارشناس اجتماعي خاطرنشان كرد: اگر شما در حال تجربه كردن دردسرها يا مشكلات كاري تان هستيد يا اينكه بيش از حد درگير مشكلات فرزندان شده ايد يا اينكه بنابه ضرورت با مسايل و مشكلات والدين و خواهر و برادر خود زياد دست به گريبان شده ايد، احتمالا توجه تان از همسرتان برگشته و لذا او احساس تنهايي و فراموشي شدن مي كند و احتمالا يك دليل دوري گزيني شوهرتان از شما همين است.
علوي در خاتمه افزود: بحث آزاد، براي زندگي زناشويي حياتي است. اين كه دو انسان با سوابق متفاوت، جنسيت متفاوت و جهان بيني متفاوت با هم اختلاف نظر پيدا كنند عادي است و اگر بخواهيم اين سختي ها را تحمل نكنيم بايد قيد صميميت را كه جوهر زناشويي است بزنيم. پس بهتر است خودمان را آماده كنار آمدن با آن كنيم نه اينكه ازتعامل سازنده در زندگي زناشويي اجتناب نكنيم./ف
برچسب ها: مشاجره ، زوجین ، اختلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.