چگونه برای ورزش در آفتاب مجهز می شوید؟

پزشکان به خانواده ها توصیه اکید می کنند مراقب فرزندان خود که می خواهند در هوای گرم ورزش کنند باشند و اقدامات حفاظتی لازم را در این زمینه رعایت نمایند تا مشکل گرمازدگی پیش نیاید.

 به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین پژوهش های صورت گرفته افرادی که می خواهد در مقابل نور خورشید برای مدتی طولانی در حدود 2 الی 3 ساعت ورزش کنند لازم است تا نکاتی را در خصوص زمان و نحوه قرار گرفتن در مقابل نور خورشید رعایت نمایند.

گفتنی است پزشکان توصیه می کنند تا افراد برای قرار گرفتن به مدت طولانی در مقابل نور خورشید ابتدا اندک اندک وارد یک فضای غیر سر پوشیده که نور آفتاب بی واسطه می تابد بشوند.

بررسی ها نشان می دهند 20 دقیقه زمان مناسبی برای قرار گرفتن در یک محیط بدون پوشش  سقف از لحاظ نور خورشید است.

پزشکان توصیه می کنند تا ابتدا افراد در مناطق سایه روشن ورزش کنند و به تدریج وارد یک منطقه پر تابش خورشید برای انجام بازی شود.

گفتنی است مزایای این روش جلوگیری از به وجود آمدن عارضه  گرمازدگی است و همینطور کاهش عوارض آن شامل، ضعف، تهوع، سرگیجه، نبض ضعیف، گشاد شدن مردمک ها، غش و شوک است.

نکته: پزشکان توصیه می کنند تا والدین بر میزان ساعات ورزش کودکان و ساعت قرار گرفتن آنها در مقابل نور خورشید دقت داشته باشند و توصیه می شود تا در زمان اوج تابش خورشید یعنی از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر در محوطه ی باز ورزش انجام نشود.

برچسب ها: ورزش ، گرما ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.