وزیر نفت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه ۸۰ هزار بشکه ای نفت زنجان گفت: همه مردم ایران باید به انحای مختلف از منافع اقتصادی ناشی از منابع سرشار نفت و گاز کشور بهره مند شوند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی با بيان اين مطلب گفت: احداث پالایشگاه و پتروشیمی در اقصی نقاط کشور می تواند با ایجاد زمینه اشتغال و رونق اقتصادی منافع نفتی کشور را نصیب همه مردم کند.
 
قاسمی اظهارداشت: احداث یک پالایشگاه مناسب می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور زمینه فراوری بیش از پیش مواد نفتی را فراهم کند.
 
وزیر نفت گفت: فراوری بیش از پیش محصولات نفتی می تواند ارزش افزوده بیشتر و بدنبال آن اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: احداث پالایشگاه زنجان از جمله فرصت هایی است که می تواند با انتقال نفت خام از خوزستان به این استان در شمال کشور رونق اقتصادی بسیاری به همراه داشته و مردم زنجان را از منافع نفتی بهره مند سازد.
 
قاسمی افزود: با احداث این پالایشگاه علاوه بر تامین نیاز زنجان به سوخت بنزین، نفت سفید و گازوییل زمینه تولید و تامین انرژی مورد نیاز استان های همجوار نیز فراهم می شود.
وزیر نفت تامین خوراک و سرمایه گذاری ۲۰درصدی این پالایشگاه را مهمترین حمایت وزارت نفت در کنار تسهیل زمینه آغاز عملیات اجرایی آن عنوان کرد.
 
به گزارش شانا، براساس برنامه ریزی اولیه ۲۰ درصد سرمایه گذاری مورد نیاز این پالایشگاه از طریق شرکت پخش و پالایش نفت، ۴۰ درصد شرکت پترونا، ۲۰ درصد پذیره نویسی از مردم و ۲۰ درصد نیز با ورود سرمایه گذار ترکیه ای تامین می شود.
 
این پالایشگاه در سه فاز احداث و روزانه بیش از ۸۰هزار بشکه نفت سفید، بنزین و گازوییل در زمان فعالیت هر سه فاز خود تولید خواهد کرد.
 
مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز این پالایشگاه ۹۰۰ میلیون دلار با اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر و غیر مستقیم ۶۰۰ نفر در مدت ۲۶ماه احداث و نیمه اول سال ۹۵ به بهره برداری کامل خواهد رسید.
برای اجرای فاز اول این پالایشگاه ۹۴ هکتار زمین در اراضی روستای دالکی زنجان در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار