تايتانيك سه بعدي و كارگرداني جيمز كامرون

دختر اشراف زاده ي هفده ساله اي كه قرار است با مردي ثروتمند ازدواج كند در جريان سفر با كشتي تايتانيك با جوان هنرمند و فقيري آشنا مي شود و به او دل مي بندد...


تايتانيك سه بعدي Titanic 3D

دختر اشراف زاده ي هفده ساله اي كه قرار است با مردي ثروتمند ازدواج كند در جريان سفر با كشتي تايتانيك با جوان هنرمند و فقيري آشنا مي شود و به او دل مي بندد...

نويسنده و كارگردان: جيمز كامرون
بازيگران: لئوناردودي كارپريو، كيت وينسلت، بيلي زين، كتي بيتس
194 دقيقه

جيمز كامرون سلطان سه بعدي است و به نظر نمي رسد او با قناعت ميانه اي داشته باشد. به همين دليل است كه در پي موفقيت دور از انتظار آواتار در گيشه، اين كارگردان برنده ي سه اسكار تصميم گرفت يك تيم سيصد نفره را تشكيل دهد و فيلم قبلي اش تايتانيك را هم سه بعدي كند. 

خيلي ساده مي شود اين كار را تلاشي مبتذل براي سرمايه اندوزي بيش تر ناميد اما كلمه ي مبتذل در فرهنگ واژه هاي كامرون جايگاهي ندارد. در حالي كه همان نسخه ي اوليه ي تايتانيك هم يك دستاورد بزرگ فني براي سينما بود نسخه ي سه بعدي آن كه پانزده سال بعد ارائه شد لايه ي ديگري به فيلم افزود و آن را جذاب تر و اكشن آن را نفس گيرتر كرد. اين بار مي شد به شخصيت هاي فيلم بيش تر نزديك شد.

6 آوريل 2012 نسخه هاي دوبعدي، RealD سه بعدي و آيمكس سه بعدي فيلم به مناسبت صدمين سالگرد غرق شدن كشتي تايتانيك و نيز تاسيس كمپاني پارامونت به نمايش عمومي درآمدند.

كمي پيش از اكران نسخه ي سه بعدي در سال 2012 كيت وينسلت در گفت و گويي با شبكه ام تي وي اعتراف كرد كه از ترانه ي مشهور "قلبم ادامه خواهد داد" كامرون با صداي سيلن ديون كه با نام تايتانيك عجين شده، بدش مي آيد.

طبق ادعاي "اينتر تينمنت ويكلي" كامرون براي نسخه سه بعدي، هيچ كدام از ايرادها و گاف هاي نسخه ي اوليه را تغيير نداد بجز يكي: دكتر نيل داگراس تايسن، متخصص فيزيك نجومي، اولين بار كه فيلم اوليه را ديد متوجه شد تركيب ستاره ها در آسمان در شب غرق شدن كشتي با واقعيت مطابقت ندارد. نامه اي براي كامرون نوشت و اين اشتباه را گوشزد كرد. چند سال بعد در ديداري حضوري اين را دوباره به روي كامرون آورد و يك بار ديگر هم همين كار را كرد تا بالاخره طاقت فيلم ساز تمام شد. وقتي كامرون ساخت نسخه ي سه بعدي را شروع كرد از دكتر تايسن خواست چينش درست ستارگان در آن شب را برايش ترسيم كند تا اين اشتباه هولناك برطرف شود در نسخه ي اوليه ي اين فيلم عاشقانه، وقتي رز (كيت وينسلت) در آن شب كذايي به آسمان نگاه مي كند حالت قرار گيري ستاره ها گردن بند مشهور شخصيت او در آن فيلم را تداعي مي كند.
اولين برنده ي اسكار بهترين فيلم كه پس ازگرفتن جايزه، نسخه ي سه بعدي اش هم ساخته شده است.

خدا را شكر كه اين جمله ي درخشان كامرون در اشاره به فاجعه ي كشتي تايتانيك درباره ي خودش و فيلم هايش صدق نمي كند: "غرور و اعتماد به نفس بيش از حد در قبال تكنولوژي، به فاجعه منجر مي شود."./ي2

منبع: ماهنامه فيلم.
برچسب ها: تایتانیک ، سه بعدی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار