تحولی نو در اقتصاد کشور با ورود بانک های خارجی

ورود بانک‌های خارجی با قالب کنترل‌های لازم، توسط مقام‌های پولی کشور به خصوص بانک مرکزی، می‌تواند تحولی نو در اقتصاد ایران ایجاد کند.

بهنام ملکی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق به مزیت‌های ورود بانک‌های خارجی به کشور  اشاره کرد و گفت: حضور بانک‌‌های خارجی در ایران می‌تواند عامل رونق تولید و رشد بالای اقتصادی کشور باشد.  
 
وی با بیان اینکه اگر فضای کسب و کار در داخل کشور مطلوب باشد، سرمایه‌گذاران خارجی هم مشتاق خواهند شد که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، افزود:‌ با فراهم کردن این شرایط تعداد سرمایه‌گذاری خارجی فراتر رفته چرا که تعداد سرمایه‌گذارانی که به دنبال فضای مساعد هستند،‌زیاد است.  
 
ملکی افزایش نظام تامین مالی کشور،‌انباشت سرمایه و افزایش قدرت رقابت‌پذیری در نظام بانک‌داری ایران را از جمله مزیت‌های ورود خارجی‌ها به سیستم بانکداری ایران دانست.  
 
ملکی با بیان اینکه مهمترین  عامل موثر بر جذب بانک های خارجی محدودیت در مقررات کشور است، خاطرنشان کرد: در صورتی که قوانین و مقررات تسهیل و روابط بین‌المللی تقویت شود، می‌توان امیدوار بود که بانک‌های خارجی در کشور حضور پررنگی داشته باشند.  
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: ملکی ، کسب ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.