رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی مطرح کرد

فطر عیدی به بزرگی شب قدر

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: ارزش و عظمت بالایی در مبانی قرآن و احادیث برای عید فطر ذکر شده است تا جایی که از نظر قداست و ارزش برخی افراد به اندازه شب قدر از بزرگی آن یاد کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی، ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: عید فطر یکی از اعیاد بزرگ در مکتب اسلام است که تمام فرقه‌ها و نحله‌های اسلامی نسبت به عظمت آن به طور کامل اشراف دارند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش و عظمت بالایی در مبانی قرآن و احادیث برای این عید ذکر شده است تا جایی که از نظر قداست و ارزش برخی افراد به اندازه شب قدر از بزرگی آن یاد کردند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه مسلمانان از عید فطر به عنوان موهبت الهی یاد می‌کنند گفت: عید فطر در طول تاریخ اسلام پیوسته دارای ارزش و برکات فراوانی از نظر فردی، اجتماعی، سیاسی و اجتماعی بوده و از نظر بعد معنوی، فرهنگی و دینی دارای تأثیرات آنچنان گسترده و فراگیر بوده که تمام جامعه اسلامی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به زکات فطریه گفت: زکات فطره و نماز این عید فوق‌العاده تأثیرگذار و نشاط‌‌‌ آفرین است بنابراین باید چنین ایام‌اللهی مورد بررسی، تجزیه، تحلیل دقیق و عمیق محققان و پژوهشگران قرار گیرد تا همه ابعاد این عید به زیبایی شناخته شود.

انصاری بویراحمدی یادآور شد: اگر فلسفه پرداخت فطریه به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و آثار و برکات آن در جامعه اسلامی به زیبایی تبیین شود تمام عقل‌گرایان عالم اعتراف می‌کنند که چنین عیدی یکی از ارمغان‌ها و الطاف ویژه خداوند به انسان‌هاست.

برچسب ها: وبگردی ، عید ، فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.