جواد رضویان دلداه یک "خروس" شد

سيد جواد رضویان با ایفای نقش در فیلم ها و مجموعه های مختلف توانست دلداده "خروس" شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران "سید جواد رضویان" بازیگر نقش اسماعیل کیا در مجموعه تلویزیونی "خروس" در 6 مرداد سال 1353 در قم به دنیا آمده و از طرف مادر یزدی است.

او بچه سلسبیل است بچه درس خوانی بوده اما در دوره راهنمایی یا باید از سردخانه ها بیرون می کشیدنش یا از زیر تابوت شهدا چون جواد عاشق اعزام به جنگ بود.

در ثلث سوم امتحانات سال دوم راهنمایی هم شرکت نکرد تا مردود شود که بتواند به جبهه برود. او در نوجوانی و جوانی اش عشق خاصی به جنگ داشته و همیشه در تلاش بود که به جنگ برود پدر و مادر جواد رضایت نمی دادند و او به طور مخفیانه و بدون پدر و مادر برای رفتن به جبهه تلاش می کرد اما هیچ وقت موفق به رفتن به جبهه نشد.

جواد رضویان فارغ التحصیل رشته نقاشی است به طور اتفاقی وارد این رشته شد و سال اول دانشگاه با مهران غفوریان و امیر غفارمنش و بیژن بنفشه خواه همکلاس بود. سبک نقاشی اش الیستراسیون سبک تصویر سازی کودک است.

از سال 1373 وارد عرصه بازیگری شد با بازی در مجموعه "سیب خنده" در سال 76 کم کم در میان بازیگران مشهور شهرتی پیدا کرد و در سریال "مجید دلبندم" ایفای نقش کرد.

رضویان با مجموعه طنز "پاورچین" به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و موفقیت خود را با بازی در سریال "جایزه بزرگ" تکرار کرد.

جواد رضویان از معدود بازیگرانی است که چهره اش کاملا متناسب با نوع کاری که انتخاب کرده است.

او در برنامه های طنز تلویزیون با شخصیت های خاص نظر مردم را به خود جلب کرد.

رضویان در سال 1376 ازدواج کرده و ما حصل این ازدواج یک دختر به نام یامین است.

او در سال 1383 با بازی در فیلم "شارلاتان" به کارگردانی آرش معیریان وارد دنیای سینما شد و از آن سال به بعد در فیلم های زیادی که درون مایه طنز دارد ایفای نقش کرد که می توان به "کلاهی باری باران" "دلداده" " اخراجی های 2" " چهار چنگولی" اشاره کرد.

جدیدترین اثر او در سينما "کالسکه" نام دارد.

او علاوه بر بازیگری تجربه کارگردانی نیز دارد و در این زمینه چند فیلم سینمایی ویدویی و مجموعه تلویزیونی در کارنامه خود به ثبت رسانده است و موفق بوده اما به اندازه موفقیت های بازیگریش قابل توجه نیست.

او در چند تله فیلم ایفای نقش کرده و علاوه بر بازیگری خوانندگی را نیز تجربه کرده که برای تیتراژ سریال " قرارگاه مسکونی" و "باغچه مینو" خوانده است.

او تا به حال چند آلبوم نیز بیرون داده که آخرین وی به نام "لحاف دوزی" است.

رضویان در مجموعه های تلویزیونی "باغچه مینو" سال 1381 به کارگردانی مهدی مظلومی "ارث بابام" سال 1384 به عنوان کارگردان حضور داشته است.

"قرارگاه مسکونی" سال 1384 به عنوان بازیگر خواننده و کارگردان حضور داشت و این مجموعه در سال 1387 پخش شد.

او در "فرار بزرگ" سال 1385 به کارگردانی محمد حسین لطیفی به عنوان نویسنده حضور داشت. در سریال "چارخونه" 1386 به کارگردانی سروش صحت، "مامور بدرقه" 1387 به کارگردانی سعید سلطانی "کسی خوابه؟" و "مهمان ویژه" در سال 1391 به عنوان کارگردان حضور داشت و آخرین اثر او در تلویزیون سریال "خروس " است که در ماه رمضان سال 1392 از شبکه دو در حال پخش است.

آثار سینمای رضویان "شاخه گلی برای عروس" 1383 به کارگردانی قدرت اله صاح میرزایی، "ده رقمی" 1387 به کارگردانی همایون اسعدیان "زندگی شیرین" 1387 به کارگردانی قدرت اله صلح میرزایی" "یک جیب پر پول" 1388 به کارگردانی قدرت اله صلح میرزایی " اخلاقتو خوب کن" 1389 به کارگردانی مسعود اطیابی به عنوان بازیگر حضور داشته و فیلم " کمی شیرین" بی فرهاد 1389 به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشته اما هنوز این فیلم اکران نشده است.

جواد رضویان در فیلم های تلویزیونی ویدویی چون "معتاد اجباری" 1386 به کارگردانی مهدی مظلومی " بی نشون" به کارگردانی پدرام بهرامی فر به عنوان بازیگر حضور داشته اما درفیلم ویدویی "به روح پدرم" و "لیمو ترش" در مقام کارگردان و بازیگر حضور داشته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار