کلاهبرداری در پوشش موسسه کاریابی

افرادی که با تاسیس یک موسسه کاریابی و دادن وعده جذب نیروی کار، اقدام به کلاهبرداری از جوانان جویای کار اسلامشهری می‌کردند، تحت پیگرد قرار گرفتند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر غرب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ در تشریح این خبر گفت: این افراد با تاسیس یک موسسه کاریابی و سوءاستفاده از اعتماد جوانان جویای کار، اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردند.

سرهنگ هداوند افزود: این افراد با درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، با دادن وعده کار با حقوق بالا، بیمه و سرویس ایاب ذهاب، اقدام به جذب نیروی کار می کردند. کلاهبرداران در هنگام ثبت نام اصل کارت ملی و شناسنامه، سفته سفید بدون امضاء به مبلغ 600 میلیون ریال و مبلغ دویست هزار تومان وجه نقد از متقاضیان اخذ می کردند و به آنها وعده می‌دادند که در یک ماه آینده با آنها تماس گرفته خواهد شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر در ادامه اظهار داشت: پس از گذشت مدتی، مدیر موسسه به هویت "علیرضا-ا"، متواری شد و در پی اطلاع شاکیان از متواری شدن این فرد، در مدت کوتاهی بیش از چهارصد نفر با تجمع و حضور در مقابل دفتر این شرکت خواستار استرداد وجه پرداختی و مدارک شناسایی خود شدند.

سرهنگ هداوند در ادامه گفت: با تشکیل پرونده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و بررسی‌های اولیه نشان داد، دو نفر از کارکنان این موسسه نیز در این فرصت ایجاد شده متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: با پیگیری‌های پلیس و بکارگیری منابع و مخبرین، ماموران موفق به دستگیری یکی از متهمان به هویت "میلاد-م" شدند. نامبرده در بازجویی‌ها اولیه مدعی شد که در حدود یک ماه قبل از طریق آگهی روزنامه با این موسسه آشنا شده است و بنا به درخواست آقای "علیرضا-ا" در دفتر این موسسه مشغول به کار می‌باشد.

سرهنگ هداوند تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده، ماموران موفق شدند به بکارگیری تکنیک‌های هوشمندانه، یکی دیگر از متهمان به هویت "راضیه-ا" شناسایی و دستگیر کنند. نامبرده نیز در بازجویی‌ها اظهار داشت که از طریق یک آگهی استخدام اینترنتی با موسسه مذبور آشنا شده و پس از توافق جهت انجام امور اداری مشغول بکار شده است.

متهم با بیان اینکه کلیه مدارک شناسایی، وجوه دریافتی و سفته‌ها را هر روز تحویل "علیرضا-ا" می‌داد، گفت: مدیر موسسه هیچ گاه شناسایی خود را به من نشان نداد و مدتی قبل مدعی شد که برای یک هفته به مرخصی می‌رود، اما دیگر به موسسه مراجعت نکرد و من تنها یک شماره تلفن همراه از او در دست دارم که این شماره نیز خاموش می‌باشد.

گفتنی است: با توجه به اظهارات متهمین، احتمال استفاده متهم اصلی از مدارک جعلی و هویت مجعول جهت تنظیم قرار داد اجاره ملک متصور می‌باشد که با طرح و برنامه قبلی و چاپ آگهی جعلی در روزنامه اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان نموده است.

سرهنگ "هداوند" در خاتمه مجموع رقم ریالی این کلاهبرداری را حدود هشتصد میلیون ریال بیان کرد و خاطر نشان کرد: پرونده تشکیل شده به همراه متهمان به مرجع قضایی ارجاع و هر دو متهم به اتهام کلاهبرداری راهی زندان شدند و تلاش جهت دستگیری متهم اصلی همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار