بخار غذاها بیمارتان می کند

پزشکان به تازگی دریافته اند که قرار گرفتن طولانی مدت در مجاورت بخار غذاها در هنگام آشپزی می تواند باعث بیماری در افراد گردد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بخور دادن و همین طور استشمام بخار غذاهای داغ می تواند همانند استشمام بوی دود سیگار برای فرد ضرر داشته باشد.

گفتنی است: بر اساس این پژوهش، دانشمندان دریافته اند که ذرات و گازهایی که در هنگام بخور و استشمام بوی غذاها وارد ریه ها می شود می تواند باعث التهاب و آسیب سلول های ریه و بافت تنفسی شود.

بررسی ها نشان می دهند، پژوهشگران با تجزیه و تحلیل این عناصر دریافته اند که عناصری همانند آلاینده ها از جمله مونوکسید کربن فرمالدئید و اکسید نیتروژن در کنار عطر سایر مواد وجود دارد که می تواند آسیب جدی به ریه ها وارد کند.

پزشکان توصیه ی اکید می کنند تا افراد جز در مواقع ضروری مثلاً هنگام بیماری سرماخوردگی بخور ندهند و همین طور در هنگام آشپزی حتماً درب ها و پنجره ها را باز کنند و در صورت امکان از خود و امکانات تهویه هوا استفاده کنند.

پزشکان دریافته اند که در کنار التهاب ریه ها مشکلات دیگری همانند سوزش چشم، گلو، خشکی پوست، آسم و همین طور مشکلات قبلی- عروقی می تواند به وجود بیاید که در صورت وجود تهویه هوای مناسب می تواند خطر کمتری برای فرد داشته باشد./ع2

برچسب ها: غذا ، بیمار ، ریه ، درب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار