رییس هیات کوهنوری مراغه گفت: نخستین همایش کوهنوری خانوادگی غار هامپوئیل به مدت دو روز با شرکت علاقه مندان در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، غلامرضا صافی افزود: این همایش به منظور ترویج فرهنگ ورزش های عمومی در بین خانواده در این شهرستان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: علاقه مندان برای شرکت در این همایش می توانند ساعت 14 روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 مرداد با حضور در بلوار طبیعت این شهرستان به گروه های خانوادگی پیوسته و به این غار عازم شوند.

رییس هیات کوهنوری مراغه گفت: افرادی که دارای وسایل نقلیه شخصی هستند نیز می توانند در این روزها از ساعت 17 در محوطه این غار حضور یابند.

دبیر اجرایی انجمن حفاظت از محیط زیست و طبیعت مراغه گفت: پاکسازی محوطه غار و صعود به دهانه غار از جمله مهمترین برنامه های این اردوی تفریحی و فرهنگی است.

صافی اضافه کرد: این اردو با همکاری هیات کوهنوری، انجمن حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری مراغه برگزار می شود.

غار هامپوئیل مراغه که در میان مردم محلی به غار کبوتر معروف است، در 15 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان و در حوالی روستای گشایش واقع است.

این غار در کمرگاه کوهی صخره ای، رو به جنوب قرار گرفته و از بستر رودخانه مردق چای حدود یک هزار و 600متر ارتفاع دارد./ع

 

برچسب ها: نخستین ، همایش ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.