کربکندی:

جوانان لیگ برتر یقه حرفه ای ها را گرفته اند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: لیگ امسال سخت ترین لیگ است و تیم های جوان با انگیزه هستند و یقه تیم های باتجربه را گرفته اند.

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در این 5 هفته تیم های جوان توانستند با انگیزه بالایی در بازی ها ظاهر شوند و اجازه خودنمایی به تیم های با تجربه را ندادند.

کارشناس فوتبال در ادامه اضافه کرد: تیم گسترش با ترکیب جوان مقابل استقلال و تراکتور و سپاهان بازی خوبی می کند و تیم فجر با برنامه ریزی خوب و نه با شانس در بازی مقابل سپاهان برنده می شود.

وی بیان کرد: لیگ امسال لیگ خوب و پویایی است  چرا که 4 تیم از لیگ کنار گذاشته شدند و بازیکنان در تیم های مختلف جذب شدند و این موجب انگیزه تیم ها می شود.

کربکندي تصریح کرد: بازی ها غیر قابل پیش بینی است و تیم های جوانان تا به این هفته توانسته اند تیم های مطرح را متوقف کنند و اجازه نمایش خوب را ندادند.

*عدم برنامه ریزی، موجب افت کیفیت بازی های لیگ

وی در خصوص کیفیت بازی ها گفت: لیگ 10 روز دیرتر از زمان مقرر آغاز شد و تا به این هفته بازی ها کیفیت لازم را ندارند و این به دلیل عدم برنامه ریزی است.

کارشناس فوتبال اذعان داشت: تیمها باید قبل از شروع لیگ برنامه ریزی کنند و در شروع مسابقات فقط عدم شناخت تیم های رقیب قابل توجیه می باشد نه نداشتن بازی تدارکاتی و دیر شروع کردن تمرینات لیگ برتر، ا مکان رسیدن به هماهنگی تیم ها نیست.

کربکندی در خصوص مدیرعامل ها گفت: اگر مدیرعامل های ما فوتبالی باشند خوب است ولی یک مدیرعامل باید برنامه ریزی داشته باشد و مربی تيم سریع تا انتخاب بازیکنان جذب شوند و با تمرینات و بازی های تدارکاتی به هماهنگی دست پیدا کنند و این برنامه ها به داخل لیگ کشیده نشود.

*خصوصی شدن شرط موفقیت فوتبال است

سرمربی سابق ذوب آهن در رابطه با خصوصی شدن باشگاه ها تصریح کرد: اگر تیم ها خصوصی شوند موفق تر خواهند بود و منبع درآمدی خواهند داشت.

وی بیان کرد: چون باشگاه ها دولتی هستند هیچ منبع درآمدی ندارند و پول های بادآورده را خرج می کنند در حالی که اگر خصوصی شوند مدیرعامل ها می دانند نباید ریخت و پاش کنند.

کربکندی گفت: با خصوصی شدن باشگاه ها دیگر مدیرعامل ها و مربی ها به طور مداوم تغییر نمی کنند و ثباتی در فوتبال به وجود می آید که این برای ما خوب است. نگاه کامل مربی تیم ملی به لیگ موجب انگیزه بازیکنان می شود.

کارشناس فوتبال در خصوص بازیکنان که در لیگ برتر بازی می کنند اذعان داشت: بازیکنان دوست دارند افتخار حضور در تیم ملی را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: بازیکنان با تلاش زیاد می توانند به کیفیت لیگ کمک کنند و هم به تیم ملی دعوت شوند و این نگاه کامل مربی تیم ملی را می پذیرد.

کربکندي در پایان خاطر نشان کرد: نگاه مربیان تیم ملی به انگیزه بازیکنان برای بازی خوب کمک خواهد کرد و مردم هم از فوتبال رضایت خواهند داشت./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار