قم/

بررسی آزادی عقیده و بیان در نظام جمهوری اسلامی ایران

مدیر گروه ارزیابی پایان نامه‌های پژوهشکده باقرالعلوم از بررسی نقش آزادی عقیده و بیان در نظام جمهوری اسلامی ایران در گروه ارزیابی پایان نامه‌های پژوهشکده باقرالعلوم (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عظیم عابدینی گفت: چهار پایان نامه دیگر از مجموع پایان نامه‌های علوم انسانی اسلامی، در گروه ارزیابی پایان نامه‌های پژوهشکده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سید محمد صادق احمدی در پایان نامه‌ای با عنوان «آزادی عقیده و بیان در نظام جمهوری اسلامی ایران» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد به بررسی این موضوع پرداخته است.

مدیر گروه ارزیابی پایان نامه‌های پژوهشکده باقرالعلوم با اشاره به مطالب مطرح شده در این پایان نامه بیان کرد: اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل و حاوی دستوراتی، که یارای پاسخگویی به نیازهای ‏تمامی آحاد بشریت است از طرف ما مسلمانان مطرح می‌گردد. در مقام تبیین مستدل این ‏دیدگاه لازم است نگارش‌ها در این مسیر سوق داده شود و تمام همت لازم به گونه‌ای ‏هماهنگ و متشکل در راستای آگاهی بخشیدن به ملت‌هایی که تشنه دریافت حق و حقیقت ‏بوده و عدالت را در درون مکاتب دست‌ساز بشریت و مکاتب دیگر نمی‌یابند، حرکت ‏داد.

وی با اشاره به پایان نامه «نقد آراء ابن تیمیه در آیات ولایت» گفت: خانم زهره اخوان مقدم در دانشکده الهیات دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد با راهنمایی محمد اسدی گرمارودی این پایان نامه را به رشته تحریر در آورده است.‏

وی «تجرد برزخی» را دیگر پایان نامه مورد بررسی در این گروه خواند و گفت: ابوالقاسم شکوری دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده الهیات و معارف دانشگاه تهران این پژوهش را انجام داده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.