محمدعلی نژادیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چرا بعضي از انسانها زيبا و بعضي ديگر نا زيبا به دنيا مي آيند/چرا بعضي انسانها ناقص الخلقه به دنيا مي‌آيند

محمدعلی نژادیان در خصوص یکی از موضوعات کتاب موفقیت شناسی به نام " نظریه زیبایی انسان " توضیح می دهد.

محمدعلی نژادیان مولف کتاب موفقیت شناسی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص " نظریه زیبایی انسان " که در این کتاب مطرح نموده است، گفت: محدودیتهای انسان نسبت به زمان و مکان و کم بودن آگاهی انسان باعث میشود در بعضی موارد انسان برداشت اشتباه از مسائلداشته باشد و فکر کند که این مصائب و مشکلات حکمتی از جانب پروردگار دارد.بطور مثال، بعضی افراد در خصوص انسانهای ناقص الخلقه فکر میکنند که خداوند آنها را از روی عمد و حکمت خاصیناقص می آفریند و به همین دلیل به عدالت و قدرت خداوند شک میکنند.حال در مورد این موضوع به بررسی میپردازیم، تا بلکه نشانه و استدلال مشابه ای باشد، برای دیگر مجهولات و برداشتهایاشتباه  در ذهن انسانها :
 

قرآن می فرماید:  
 
وَصَوَّرَكُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَكُمْ وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ (الغافر 64)
و شما را شكل بخشيد و شكل¬هايتان را زيبا بيافريد و خوراكي¬هاي پاكيزه نصيبتان نمود. آن كه چنين ( الطافي ) درحق شما كرده است الله است.
 
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ (تین/4)
که ما انسان را در نیکوترین اعتدال آفریدیم.
 
إِنَّ اللّهَ لاَ يَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ (نساء/40)
خداوند ذره ای ظلم روا نمیدارد.
 
وي ادامه داد:باید نقص عضو را از بحث زیبایی جدا در نظر بگیریم، زیرا منظور از نقص عضو ناکارآمدی و کمبود عضو ی در بدناست. در صورتی که قد بلند و کوتاه، صورت و اندام زشت و زیبا و....بحث زیبایی میباشد.از آیات و روایات بدست می آید اصل در آفرینش انسان بی عیب و نقص بودن است و اگر انسان فاقد بعضی کمالات باشد وجود او استثنایی بوده و جنبه ثانویه دارد که بر قانون خلقت وارد شده و این موضوع بیانگر این است که تمام بدی ها، نقص ها،و ناهنجاری ها از خود انسان است.  
 
الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنسَانِ مِن طِينٍ ‏(سجده/7)
او همان کسی است که هر چه را آفرید نیکو آفرید و آفرینش انسان را از خاک آغاز کرد.
 
 
إِنَّ اللّهَ لاَ يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً وَلَكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُون( یونس/44)
خداوند هیچگونه ستمی بر مردم روا نمیدارد، بلکه خود مردم اند که به خودشان ستم میکنند.
 
 
فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ ‏(الزلزال 7)
پس هركس به اندازه ذرّه غباري كار نيكو كرده باشد، آن را خواهد ديد ( و پاداشش را خواهد گرفت ).‏
 
وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ ‏(الزلزال 8)
و هركس به اندازه ذرّه غباري كار بد كرده باشد، آن را خواهد ديد ( و سزايش را خواهد چشيد ).
 
ن‍‍‍‍‍ژاديان افزود:خداوند کمترین ظلمی به بندگان روا نمی دارد، زیرا خداوند هیچ گونه احتیاجی به ظلم ندارد و ساحت مقدسش از همه عیوب و نقص ها مبرا است.خداوند نه بخل دارد، نه جهل و نه فقر بنابراین اگر در جایی از عالم نقص و عیبی به نظر می رسد، حتما باید آن را متوجه کسی غیر از خداوند دانست. در بعضی مواقع والدین بدون در نظر گرفتن این مسائل خداوند را مسئول این نقایص می دانند و به اعتراض و کفرگویی می پردازند.خداوند متعال نظام آفرینش را بر اساس علم و حکمتش نظام علت و معلول قرار داده به این معنا که برای هر حادثه و پدیده ای در عالم علتی وجود دارد و هر علتی معلولی مختص به خود دارد و هیچ علتی از معلول و هیچ معلولی از علت خود جدا نیست.

از نتایج و تحقیقات علوم پزشکی بدست می آید که بخش مهمی از این نقیص ها مربوط به جهل و نادانی والدین دراین خصوص می باشد. مثل استفاده از داروهای منع شده در هنگام بارداری، تغذیه و مراقبت مادران در زمان بارداری، بیماری های والدین، ازدواج های فامیلی و... البته تاحد زیادی هم وراثتی است.
 
وي با ارائه دو نظريه در خصوص زیبایی انسان با توجه به آیات قرآن و استدلالهای عقلی  خاطر نشان كرد:
الف - تقدیر و حکمت خداوند بر این قرار داده شده که هیچ فردی دقیقا شکل فردی دیگر نشود، حتی دوقلوها ی شبیه هم نیز تفاوتهاییدارند و این یکی از عظمتهای خداوند میباشد.البته معنی تفاوت در اینجا به مفهوم زشت و زیبا نیست.

لذا در این خصوص دو نکته اساسی وجود دارد:  اول اینکه طبق آیه فوق  خداوند فرموده که من انسان را زیبا آفریدم، پس اگرفردی "چهره معمولی داشت و یا چهره اش زیبا نشد، طوری که از حد اعتدال خارج بود" وارد شدنایراد ثانویه استو دلیل این موضوع وجود قانون علت و معلول است که از هر علتی ، معلول خودش را باید توقع داشت...

ثانیا تجربه ثابت کرده که از نسل و پدر و مادر زیبا و سلامت، فرزندان زیبا به وجود می آید.علاوه بر این استفاده از غذاها و میوه های مختلف و آب و هوا و منطقه جغرافیایی، در زیبایی و تناسب اندام و رنگ پوست انسان تاثیر دارد.

از طرفی قطعا خداوند هر کم و کاستی که به انسان تحمیل شده باشد و از حیطه اختیار و قدرت فرد خارج باشد را مدنظر دارد و جبران خواهد نمود.

ب - عده ای اعتقاد دارند که خداوند بر اساس حکمت خود زیبایی انسان را تعیین مینماید، این نظر با توجه به توضیح ذیل قابلتامل است. البته اگر چهره و اندام فردی از حالت تعادل خارج باشد با توجه به آیه 4 سوره مبارکه تین از طرف خداوند منتفی استو این حالت همان وارد شدن ایراد ثانویه است. پس این نظریه  فقط در بحث داشتن زیبایی معمولی و چهره و اندام زیبا مد نظر میباشد. در واقع قضا و قدر الهی را در این مورد میتوان به صورت ذیل بررسی نمود: قسمتی از بحث تعیین زیبایی انسان به علل و مسببات دنیوی ربط پیدا میکند و قسمت دیگر به حکمت خداوند در خصوص انسانها.یعنی قانون علت و معلول کار خود را میکند و دربعضی مواقع خداوند حکیم دخالت مستقیم نموده و چهره فردی را معمولی یا زیباتعیین می نماید. لذا با توجه به آیه 4سوره تین که در خصوص تعادل بود و آیه 19 سوره نساء این نظریه نیز قابل تامل است.
 
فَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَيَجْعَلَ اللّهُ فِيهِ خَيْراً كَثِيراً ‏(النساء 19)
چه بسا از چيزي بدتان بيايد و خداوند در آن خير و خوبي فراواني قرار بدهد .
 
اين نويسنده با اشاره  به نكاتي در اين خصوص بيان كرد:نکته 1 :حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که بطور استثناء تعیین چهره انسان از قانون علت و معلول دنیوی خارج باشد و با انتخاب مستقیم خداوند صورت گیرد، باید گفت خیر انسان دربسیاری اوقات در نعمت کمتر است چون آن چیزی که خداوندحکم میکند قطعا خیر است.

نکته 2 : همچنین قابل ذکر است فردی که دارای نعمتهای بیشتری است خداوند نیز از وی توقعات بیشتر دارد و ممکن است او را تحت آزمایشهای سخت تری قرار دهد.

نکته 3 :در این مورد نیز اگر دنیا را مقصد بدانیم جای ایراد است ولی با توجه به اینکه رسیدن انسان به کمال که هدف اصلی انسان میباشد،  بدون ثروت و با وجود نقص عضو و نداشتن چهره ای زیبا هم امکان پذیر است، جای ایراد باقی نمی ماند.

نکته 4 : بعضی افراد عقیده دارند که نباید عمل زیبایی انجام داد، مانند عمل جراحی بینی و...این افراد عقیده دارند آن شکلی که خداوند به انسان داده حکمتی داشته است.لذا با توجه به مطالب فوق الذکر و نتیجه گیری این موضوع که اگر عضوی از حالت تعادل خارجبود وارد شدن یک عامل ثانویه است، میتوان گفت که در صورت نداشتن اثرات مضر و خطرات دیگر، ایرادی ندارد ولی بهتر است فردی که قصد عمل زیبایی دارد از لحاظ شرعی از مرجع تقلید خود سوال نماید.
 
جهت توضیحات بیشتر به کتاب موفقیت شناسی، تالیف محمدعلی نژادیان، انتشارات مهرآمین، صفحه 142- 150 مراجعه شود./ص
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی
۱۷:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
الان جوری شده همه رو با ظاهر شون می سنجن واقعاً
زمونه بیخودی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
حالم از خودم خیلی بهم میخوره افسردگی گرفتم دیگه هرکار میکنم هیچوقت خوشگل نمیشم همیشه مسخره میشم به خاطر پوست سبزه ام چیمیشد اگه چشم رنگی بودم دماغم کوچیک بود پوستم صاف سفید بود آسمون به زمین میومد اگه منم یکم خوشگل بودم یکم باهوش بودم حالم از خودم خیلی بهم میخورهه
Iran (Islamic Republic of)
eagle64
۱۳:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام دوستان،من خودم چهره ی معمولی دارم و درد زشت بودن رو نکشیدم ولی اینو بهتون بگم که،خیلی افراد زشت زیادی داشتیم که زندگی موفقی داشتن با اینکه در بچگیشون مورد آزار و اذیت دیگران قرار میگرفتن،فقط کافیه تو گوگل سرچ کنید:"زشت ترین زن دنیا" و زندگی نامش رو بخونید،یا "زشت ترین مرد آفریقا" که پس از مشکل خوردن با همسر دومش ، طلاقش داد و الان بهترین رابطه رو با سومین زنش داره زنش هم اصلا قیافه براش مهم نبوده،(من خیلی خلاصه و ناقص گفتم حتما اینا رو خوتون سرچ کنید و کامل بخونید مفهمید منظور من چیه)
و واقعا متاسفم برای کسایی که به خاطر زشت بودنشون از دنیا ناامید شدن،
فکر نکنید کسایی که زیبان زندگی عالی دارند چه بازگر ها و افزار زیبای زیادی که پس از ازدواج،خیلی زود از هم متنفر شدن و طلاق دادن و دختران زیبایی در آمریکا که به خاطر زیباییشون مورد تجاوز قرار گرفتن ،اینا رو از خودم نمیگم خودتون برید جستجو کنید!
Iran (Islamic Republic of)
Amirshmmg
۱۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۲
سلام من یه بدبخت هستم بنظر من هیچ عدالتی وجود ندارد وقتی میای میگی شکر کن یکی بدتر از توهم وجود داره خب اون چیکار کنه ها همون که میگی تو بیمارستانه ها؟ دلخوشیمون ای باشه که از ما بدتر هم هست بنظرم فقط بیخیال بشین این دنیا از جهنم بدتره فقط کارایی رو انجام بده که خوشبحالت می‌کنه از همه چی بیخیال باشه هرکاری میخوای کنه تا این دنیا زود بگذره ولی گناه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
سلام من هم زشتم هم موهام تو جوونی سفید شده هم لکنت زبان دارم احتمال زیاد قبل سی سالگی خودکشی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
همین که اینقد خودتو میشناسی جلویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
کاش حداقل صدسال قبل که دوربین و گوشی نبود به دنیا میومدم نه این دوره که همه دنبال سلفی گرفتن هستن و ظاهر این همه اهمیت پیدا کرده نمیدونم با این همه زشتی چه خاکی به سر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
خداییش خوشگل که باشی همه دوست دارن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
سلام اونایی که میگن ظاهر مهم نیست حتما تا الان به خاطر ظاهرشون به مشکلی برنخوردن جای یه دختر ۳۵ ساله نبودن که خواستگار زنگ میزنه و میگه دختر خوب می خواهیم اما بعد که میان و می بینند میرن دنبال کارشون و دیگه خبری ازشون نمیشه و اصلا فکر نمی کنند که اون دختر بعدش چی می‌کشه این که غرورت پیش پدرو مادرت بشکنه و اونا هم دلداریت بدن که حتما علتش چیزی دیگه بوده یه طرف و این که خودت می دونی قیافه جالبی نداری و هر چند هم که خوب و خانه دارو پاک و نجیب باشی همه برای همین ظاهرت هست که دیگه سراغت نمیان هم یه طرف درد خیلی بزرگیه که فقط امثال ماها درک می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۳۱ تير ۱۴۰۱
اصلا حرفاتون رو قبول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
یا الله
۱۸:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۱
سلام
عزیزان این دنیا ارزش ناراحت بودنتونو نداره شاد باشین
ایمانتون به خدا باشه ظاهر که مهم نیس آدم باید باطنش پاک باشه
همه جا دنبال خدا بگردین تا میتونید خودتون رو به خدا نزدیک کنید
به غیبت های بقیه اهمیت ندید
چهره‌ی همه‌ی ما زیباست فقط ممکنه مورد پسند همدیگه نباشیم
خودتون رو به خدا نزدیک کنید تا بتونید آخرت پاکی داشته باشید این دنیا ۲ روزه زود میگذره ولی اون دنیا ابدیه میتونید با نزدیک شدن به خدا بدستش بیارید
خداوند میفرماید : در آنجا هرچه بخواهند برایشان فراهم است گرچه آنچه نزد ماست بیشتر از خواسته های آنها است
Iran (Islamic Republic of)
ما شناس
۱۵:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
در دنیایی زندگی می کنیم که زیبا رویان یا اونایی که به زور هزار جور عمل زیبا شدند با غرور زیبایی هاشون را به اشتراک می گذارند و هر کس هر روزبیدار میشه (حتی اگر بیرون نره)ناخودآگاه با چندین نفر خودشو مقایسه می کنه و این میشه که آدما روز به روز ظاهر گراتر می شوند و زندگی را واسه خودشون سخت تر می کنند در گذشته امکان این همه مقایسه وجود نداشت و زندگی خیلی راحت تر بود.گاهی خودم را بیرون از کره ی زمین واز بالا به زندگی نگاه میکنم از اون بالااصلا ظاهر آدما معلوم نیست و واقعا وقتی زمین را یک ذره خیلی خیلی کوچک در دنیای بیکران در نظر می گیریم قیافه آدما اصلا معلوم نمیشه ولی چه کنم که من محصور در بدنم هستم و مجبورم که هرروز با آدم های خاکی دیگه زندگی کنم با همونایی که در عقلشون در چشمشون هست(به نظرم این جمله یعنی هشتاد درصد ادراک محیطی از بینایی هست) و نمی تونم بین حقیقت و واقعیت عینی(که از حقیقت روز به روز داره دور میشه) زندگی مدرن تعادل ایجاد کنم!در زندگی امروزه حتی اگر کار خوب هم انجام بدی اگر خوشگل باشی بیشتر به چشم میاد !من خیلی به این تعادل فکر می کنم و برخی راه حل ها به ذهنم می رسه
۱)من هیچ دخالتی در ظاهرم نداشتم و این شاکی بودن از ظاهر به خاطر دوست داشتن خود واقعیم هست پس با شاکی بودن هرروزه فقط خودم و نزدیکانم را اذیت می کنم و پوستم زودتر خراب میشه.
۲)سعی می کنم مزاجم را بشناسم و تغذیه ای متناسب با مزاجم داشته باشم تا پوست بهتری داشته باشم .
۳)ازسرمه،ماسک های گیاهی ،نرم کننده و مرطوب کننده ،ضد آفتابهای مناسب پوستم و هر چیزی که طبیعی آدم را زیباتر می کنه استفاده کنم .
۳)راستشو بخواهید شاید ۵۰ درصد احساس زشتی ناشی از مقایسه است چون بیشتر آدما در دسته چهره ی متوسط قرار دارند و مقایسه با حراجان زیبایی هستش که مارو مایوس می کنه. وقتی زندگی شخصی برخی حراجان زیبایی را مطالعه می کنم می بینم که در ابتدایی ترین موارد زندگی مثل حفظ زندگی مشترک موندن و اینا شدن الگوی من! پس وقتی چهره ی یکی حسرتمو برانگیخت اولا میگم که احتمالااون مشکلاتی داره که من ندارم چون من از زندگی اون اطلاعاتی ندارم شاید یکی از این مشکلات می تونه این باشه این زیبایی براش داره عادی میشه و هرروز ولع زیباتر شدن بیشتر و یا ترس از ازدست دادن زیباییش را داره (حالا من حداقل را گفتم وگرنه آدم خاکی حتی اگر به ظاهر مشکل هم نداشته باشه واسه خودش مشکل می سازه!).......
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خدا هم خیلی سیاست داره خودکشی را گناه کبیره کرد که مردم
خودکشی نکند اگه این کارو نمیکرد نصف مردم خودکشی میکردن یکیش خودم دنیای بدیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه چرا زشت بودنتونو میندازید گردن خدا؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام این اول این اعتدال رو نشون ما بدین تا بقیش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اگه از اون دنیا ازم پرسیدند چرا اینقدر گناه کردی
میگم شما چرا منو زشت آفریدید چرا همه منو مسخره می‌کردند اون موقع من گناه نداشتم؟
چرا هیچ کس به خاطر قیافم باهم دوست نمیشد اون موقع من گناه نداشتم؟
چرا به خاطر قیافم تنها موندم اون موقع من گناه نداشتم ؟
چرا کسی باهام ازدواج نمی‌کرد اون موقع من گناه نداشتم ؟
چراااااااا آخععععع ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
مطمئن باش همه زیبا هستن هیچ کس زشت نیست روح خدا در ما دمیده شده همه هم باطنشون زیباست هم ظاهرشون
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۲
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
jafar
۱۵:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
قیافه مهمه ولی نه به انداره پول مردم این دوره فقط پول رو میشناسن طرف دختره میبینی خیلیم خوشگله ولی به خاطر پول خودشو تو دام یه پسر زشت میندازه فقط و فقط پوله که از قیافه مهم تره
Germany
=)
۰۷:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
با اعتماد به نفس باشین انقد نگین زشتین زشتین چون این وضعیتو بدتر میکنه به خودتون برسین حرف های منفی دیگرانو نشنیده بگیرین به خودتون بگین زیبا هستین بهتون قول میدم که زیبا میشین غقط حرفای دیگران و صدای توی ذهنتون که بهتون میگه زشتین رو نادیده بگیرین همین:)
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۱:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من خیلی زشتم چهره ی خیلی ترسناکی هم دارم بخاطر زشتی چهرم حتی عکس از خودم هیچ وقت نمی‌گیرم آخه این چه عدالتیه حتی بیرونم ازخونه هم که میرم بخاطر زشتی چهرم ماسک میزنم وهیچ وقتم توزندگیم شانس نداشتم از هیچ لحاظ خانوادم هم که فقیرن حتی پولم نداریم که بخوایم بریم عمل زیبایی کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۵:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام ببین دلتو بسپار به خدا بخدا این دنیا بی ارزش تر از اون چیزیه که فکر میکنه سریع تموم میشه میره خدا به همه بنده هاش یه سری زیبایی ها داده یه سری قابلیت ها تو هیچ فرقی نمیکنه با اونایی که زیبان شاید بین مردم اونا بیشتر به چشم بیان ولی خدا همه رو به یه چشم نگاه میکنه از خدا طلب کمک کن بعد نماز موقع اذان مطمعن باش حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۱۶:۴۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام
قیافه همیشه مهمه نه اینکه زیبایی بی نهایت نه همین که صورتت خوشگل باشه بینی متناسب صورت عالیه دروغه که میگن زشتی یه حکمتی داره یا خدا ز حکمت ببند دری و ... حرفهای کلیشه ای ...۳۴ سالمه از شانس بینی ام خیلی بزرگه تا وقتی ۱۹ سالم بود اصلا متوجه نیم درصد بزرگی بینی ام نبودم چون همش سرم تو درس بود .تا اینکه ازدواج کردم شوهرم بینی ام رو مسخره کرد در دانشگاه متوجه خنده یه عده شدم در خیابان متوجه نگاه بد مردم شدم .خیلی درد داره مردم از کنارت رد بشن یه تیکه بهت بندازن. برای همین دیگه خانه نشین شدم نه گردش نه خرید نه تفریحی نه ورزش کردنی از ترس نگاه مردم و قضاوت هاشون حتی مهمونی هم نمیرم
خسته شدم از این زندگی مشکلات خانوادگی بینی بزرگ نبود شغل و هدف
اجازه عمل بینی هم ندارم.چرا یه بینی کوچک حق من نبود این حکمت خداست که من‌عذاب بکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
من به گفته دیگران چشم و ابروم قشنگه از خودم تعریف نمی کنم ولی تو خیابون و همه جا و تو مهمونی هاوخیلی اذیتم میکنن چه دختر چه پسر ولی من برام مهم نیس چون خدار را دارم :)هیچ وقت حسرت نخورید خدا ارحم الراحمینه هیچ کس زشت نیست چشم بقیه نازیبا ست که دیگران را زشت میبینه عیب نقاش نکنید و ناشکری نکنید خدا خالق زیبایی هاست اینقدر قدر نشناس نباشید و همیشه شکر گزار باشید یادتون باشه گناه کسی که قیافه زیبایی دارید نشوریدالغیبت اشد من الزنا و کارمون آدرس خونه همه رو داره خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۰۰:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا آیات قرآن رو به اندازه دانش خودتان تفسیر نفرمایید .
من تحصیلات شما رو نمی دانم در چه زمینه ای است . اما ک
مطمئنا در زمینه تفسیر آیات نیاز به مطالعه بیشتری دارید . افکار مردم در شرایط کنونی و وجود رسانه های مختلف به اندازه کافی خارج از مسیر شده و اگر ما هم بخواهیم با این روش تفسیر کنیم قطعا به فنا خواهیم رفت . البته بنده روحانی نیستم ولی به حکم عقل و کمی مطالعه از مقاله شما انتقادات زیادی دارم . و ای کاش ارتباط بیشتری با مخلوقات ثانویه داشتید تا زیبایی درون رو بخوبی احساس می کردید و آیات الهی رو هم مصداقی تفسیر نمی کردید . سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
هیچ کس زشت نیست اعتماد به نفستون ضعیفه.تو بعضی سایت ها دیدم غیبت آدم خوشکلا رو می کنن بابا نکنید این کارو.گناهه.دنیا دو روزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
هیچ کس زشت نیست لطفا بعضی ها دیگران رو مسخره نکنید دل میشکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کم از خودتون و دیگران عیب بگیرید همه آدم ها زیبا هستند آدم زشت وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
هیچ کس زشت نیست.بعضی سایت ها غیبت می کنند که فلان خوشگله این طوریه و...غیبت و گناهان بر چهره اثر می گذارد.شاید زشتی صورت اجرمان را در آخرت بیشتر کند که آن دنیا آرزو می کردیم کاش فلج بودیم و اجر می بردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
دوستان کسانی زیبا هستند که گناه نمی‌کنند
گناه نکردن خور به خود صورت انسان رو زیبا میکنه
France
ناامید
۱۹:۵۶ ۱۸ دی ۱۴۰۰
کاش حداقل درس میخوندیم دکتری مهندسی چیزی میشدیم به یه جایی میرسیدیم لااقل میدونستیم با خودمون چند چندیم
یه جا دیگه هم شاعر میفرمایند خدا گر ببندد ز حکمت دری زند بر درش قفل محکمتری
Iran (Islamic Republic of)
النا
۱۸:۵۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
هعی .
Iran (Islamic Republic of)
یه دخی زشت بدبخت
۲۰:۵۴ ۱۰ دی ۱۴۰۰
خدایا تو منو زشت آفریدی چرا بدبختمم کردی آیا آدمای بدبختم میتونن خوشبخت بشن؟؟
آیا زشت ها هم میتونن خوشکل بشن؟؟
آیا آدمای زشتم همسر خوشکل دارند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
...........
۱۹:۱۱ ۰۸ دی ۱۴۰۰
من با صدمین کامنت پایینیم موافقم البته نظریه اولش واقعن حق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
من قیافم معمولیه، خدارو شکر کار خوب و درآمد خوبی دارم و تحصیلاتمم بالاست. با اینکه خیلی خوشگل اطرافم هست اما همه به من میگن تو خیلی تو دل برو هستی و هر وقت باهامون حرف میزنی یا میبینمت، آروم میشیم. همیشه همه تعریف و تمجیدم میکنن. با این حال اصلا شاد نیستم. شاد بودن با تمام وجود از تنها ظاهر خوب داشتن مهم تره و هیچ وقت به خاطر ظاهرتون ناراحت نباشید، میدونید چه افرادی هستند که صورتشون با اسید و شعله های آتش سوخته، جای اونا بودید چی میگفتید. اگر به دنبال کار رفتید و مطمئن شدید به خاطر ظاهر و نوع پوشش قبولتون نکردند، ناراحت نشید، محل کاری که اولویتش قیافه و ظاهره، یا مدیر سالمی نداره یا شغلیه که از بعد جسمی بهتون نگاه میکنه و تواناییای شما براشون ملاک نیست.
کاش یک روزی بشه که همه آدمای روی زمین با تمام وجودشون شاد باشن و از زندگیشون راضی و شاکر خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
غیبت خوشکلا رو نکنیم گناهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
در جواب بدبخت.به دل نگیر عزیزم حساس شدی
Pakistan
ندا
۰۸:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
من 16سالمه بنظر خودم زندگیم ریلکسه ولی کمبود یه ظاهر خوب رو تو این روزا بدجور احساس میکنم البته تصمیم دارم وقتی خودم یه کسب و کاری کردم با پول خودم جراحی کنم
اما تو این جامعه یه دختر باید خوشگل باشه تا بتونه موفق باشه
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۲۲:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من زشتم،ابروهامپیوندیه،دماغم بزرگه،پوست دستم خشکه اون قد که رنگش سفید میشه باید کردم بزنم ،مامانم بیماری اعصاب داشت همش می زد الان خوب شده ،قدم بلند بود الان رشد قدم متوقف شده وقت بقیه به من رسیده،میمونم خونه درس می خونم همه خاله هام منو مسخره می کنن که چرا همش مثل دخترا تو خونه می مونی برو بیرون حتی بابامم مسخرم می کنی یه دونه از عمو هام همش منو مسخره می کنم وبهم تیکه می ندازه وقتی عمم تازه ازدواج کرده بود شوهرش بهم جلوی همه بابابزرگم عمو هام وبقیه بهم تیکه انداخت وگفت بیا این جا ببینم فقط دست و پایی یا چیز دیگه ای هم داری آخه دست وپاهامم بلنده حالا تو این همه کامنت که گذاشتین از من بدبخت تر هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۱:۴۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز
وقتت بخیر
امیدوارم هرجا هستی سالم و خوشحال باشی
توی روز های زندگی من هم کم نبودن این روزا و من رو هم خیلی مسخره می کردن
اما الان اونا کجان ، من کجام ؟
تنها با مسخره کردنت خودشونو کوچیک می کنن
همینطور به درس خوندن و تلاشت ادامه بده
الان دانشجوی دندانپزشکی هستم و دیگه کسی پیدا میشه مسخرم بکنه و نه کسی جراتش رو داره
به امید موفقیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
غیبت خوشگلا رو نکنید گناهه.بهشت تا ابد برای ما میشه شک نکنید.تقوا.تقوا.تقوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
غیبت ممنوع.ان شاالله می ریم اون دنیا زیبا میشیم جواب صبرهامون زیبایی در اون دنیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
هیچ وقت به خاطر قیافم خدا رو شکر نمیکنم چون از من زشت تر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
از قیافه ای که دارم متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشیناسD:
۲۳:۲۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
دلم میخواد اون کاربر (یه از خدا رنجیده) رو بغل کنم میفهمم چی میگه جوری که از کسایی که خوشگلن متنفر شدم چون هرچی ادم خوشگل تر باشه ناخودآگاه توجه بیشتری بهش میشه در نتیجه یا مغرور و خودخواه میشه یا فکر میکنه کی هست حالا.اتفاقا منم چند سال پیشتر یه پسر از فامیلمون رو دوست داشتم اون موقع به خاطر قیافه ای که داشت فکر میکردم هیچ عیبی نداره ولی الان که بالغ تر شدم شخصیت سطحیش رو پشت اون قیافش میبینم و اینقدر از غرور و قیافش بدم میاد که ناخوداگاه توجه بیشتری به اونایی که فکر میکنن با کلمه زشت توصیف میشن نشون میدم چون شخصیت قشنگتری دارند منکه به شخصه بیشتر جذبشون میشم.




یه چیز دیگه هم هست با جمله خدا هرچیزی رو میگیره یه چیز دیگه رو میده میشه تمام قضایا رو توجیح کرد.حتی شاید اون چیزی که میده تو دنیای بعدی باشه ❤️
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۳:۴۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
دوستان عزیز منم خودم کمی با بینی و صورت کجم مشکل داشتم از کودکی ولی شاعر میگ خداوند گر ببندد دری زرحمت گشاید در دیگری ولی بجاش انقد درس خوندم ک هر سال شاگرد اول میشدم مورد تحسین معلما قرار میگرفتم و کلی احساس رضایت از خودم میکردم گرچه مدرسه مختلف بود و پسرا و دخترا مسخره ام میکردن ولی از طرفی کلی بهم حسادت میکردن آلن ک بزرگ شدم و صورتم کمی نرمال شده دیگه زیاد درس نمیخونم و شاگرد هم نمیشم زشت بودن هم مزیت های خودشو داشت سخت کوشی و تلاش و استقامت رو با خودش بهمراه می‌آورد برا من
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۰۶:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
هر کار خدا یه حکمتی داره
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۷:۱۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
سلام دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۴:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
واسه بهشت تلاش کنید میریم اونجا خوشگل میشیم تا ابد
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۹:۵۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
☹️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
از قیافه ای که دارم متنفرم از روزی ک یادم میاد ادمارو بخاطر قیافم از دس دادم همه میرن سراغ دختری که زیباس درد اینجاس پول هم ندارم عمل کنم زیبا شم و این قیافه باعث شده اعتماد به نفس نداشته باشم و الانم مشکل قلبی پیدا کردم افسرده ام و نامید و منتظرم بمیرم
Singapore
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
هرکی میگه‌قیافه مهم‌نیست دروغ خیلی بزرگیه‌قیافه مهمه‌خیلی
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۶:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام عزیزان اصلا غصه زیبانبودن ویاحسرت زیبایی بقیه رانخورید چونکه این بدن ظاهری مافقط برای این دنیاست وامانتی است برای آزمایش بندگان است ، بلکه باطن و نیت ها واعمال انسان است که باید زیبا وپاک وخوب باشد زیراانسانها با به شکل باطنشان درقیامت محشورمیشوند. سعی کنید همیشه شکرگذار خداوند باشید ونتایج عالی آن راببینید. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دوستان خداوند زشت رو خلق نکرده ما خودم مون خالق زشت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هیچ کس از اینکه زشته ناراحت نباشه مهم نیست ما خودمون وسواس داریم به مردم چه ربطی داره اگه خیلی زشتید یا آرایش کنید یا جراحی زیبایی البته بدتر نشه من دماغم را عمل کردم زشت شدم ۱۸ سالم بود انقدرزشت که دوست واشتم بمیرم و روم نمی شد از خونه خارج بشم اما هی دعا کردم الان که ۴۵ سالمه خیلی بهتر شدم چون چاق شدم میمون باغ وحش شده بودم اما جدی زیاد مهم نیست تو فرهنگ ما به قیافه اهمیت میدن که همش الکی اصلا مهم نیست وقتیاز ۱۷ سالگی۴۵ سالت میشه می فهمی خیلی مهم نیست اگه بخاطر شوهر می گویید خطلی زشت ها شوهر خوب گیرشون میاد و الان زیباترین زن دنیا داره طلاق می گیره اگه زخاطر اجتماع می گویید اگه موفق نیستید پارتی ندارید زشت نیستید یا رفتار و حرف زدن درستی ندارید من دیدم دکترهای خیدی زشت مدیران خیلی زشت که پارتی دارند من تا حالافکر می کردم بی نهایت زشتم حالا فهمیدم اولا اغلب آدماانسان نیستند یا رباتند طا فرشته اگه ما خیلی محبوب نیستیم دلیلش همین که موفق نمیشیم دختر خوشگلی سراغ دارم بخاطر بیماری خود زشت انگاری خودکشی می کنه نجاتش می دهند شاید چون فکر می کنه خیلی محبوب نیست من شک ندارم اگه دنیا نرمال بود محبوب ترین آدم بودم سر و رازیوجود داره دفعه قبل که دنیا اومدیم آدم بدی بودیم الان دوستان صدزق ندا یم حتی شما زشت باشید مردمی که ربات نیستند بیشتر تمایل دارند با‌شما دوست شوند و مهربان باشند چون حسادت نمی کنند اگه کسی شما را دوست نداره هزار دلیل ممکنه داشته باشه جز زشتی همجنس شما که قرار با شما دوست بشه مگه قرتر شما ارضاش کنید که خوشگل باشید هر چی شما زشت تر به سود طرف مقابل برای غیر همجنس هم شما خیلی هم که زشت باشید بلاخره از رو غریزه یکی نسبت به شما عق و شهوت پیدا می کنه کرگدن ها جفتشون عاشقشون نمیشه چرا میشه اگرم شوهر بلد نیستید پیدا کنید بی عرضه بودید نه زشت الان دیگه کسط خوتستگاری نمیره مردم هم را در اماکن مختلف پیدا می کنند آشنا می شوند بعد خواستگا ی می روند مگه عهد قاجار
Iran (Islamic Republic of)
سین
۱۶:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
این متن اصلا با عقل جور در نمیاد و نمیتونه توجیح کنه. منطقی نیست و بسیار سطحی گفته شده. شما الان داری میگی که باید قبل از ازدواج پیشگیری کرد چون علمش بروز شده. در گذشته چطور؟ وقتی علمی نبوده و برخی بیماری ها نهفته بودن چطور؟ مثال عرض میکنم. منه نوعی چرا باید بخاطره ژنتیک یه مشکلی برام پیش بیاد و در جوانی تاوانشو بدم و زجر وحشتناکی بکشم؟ چه توجیحی برای این موضوع هست؟چرا بابته چیزی که خدا خیلی راحت میتونسته درستش کنه منه نوعی باید زجر وحشتناکیو تحمل کنم؟ برای این مطلب چه توضیحی دارید بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۲:۵۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
زیبایی همین تفاوت های که تو چهره تک تکمون دیده میشه،اگه از قیافت راضی نیستی دلیلش این نیست که زشتی، تو این زمین گنده انسان ها با نظرات مختلفی زندگی میکنن پس اگه بنظر خودت و یکی دیگه تو زشتی مطمئن باش ادمای هم وجود دارن که بنظرشون تو قشنگی پس سخت نگیر به خودت با خودت مهربون باش چون اول و آخرش فقط خودتی
سرگذشت زندگی نیک اوچیچ مرد موفق بدون دست و پا مطالعه کنیدیه سالی یه دبیری داشتم که بهمون میگفت به نظر من اونی که سیاه سیاهم باشه یه زیبایی توی درون و بیرونش داره اونروز احساس کردم من به زیبایی یه جور دیگه نگاه میکنم به نظر من اونروز من این جملشو توی قلبم حک کردم واس همین به هیشکی به چشم زشت نگاه نمیکنم
تو زشت نیستی فقد باید خودتو دوست داشته باشی من یه روانشناس هستم طبق تحقیقی که انجام میدادم به این نتیجه رسیدم که ادما خودشون ۴۰ درصد زشتتر توی ایینه از اون چیزی میببنن که هستن در حالی که اینجوری نیست بعضیا دوست من دعا کن که سالمی و امنیت داری . تو خیلی زیبایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
من از خودم تعریف نمیکنم ولی دیگران میگن که چهره ی من خارج از تعادل یعنی از حد معمول زیباتره و چهره ای کپی برابر اصل تیلور هیل دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مهم روح کمال یافته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
میدونید چیه کاش من فقط زشت بودم...من زشت بدترکیب و کچل هستم....کوتوله هم هستم....شاید بگین عوضش شاید هوش دارم ولی ضریب هوشی پایینی هم دارم....از لحاظ پولداری هم که فقیرم..باور میکنید بچه که بودم قصد خودکشی داشتم.....دوس دارم بمیرم....کاش تمون شه...خستم.....میخوان بخوابم برا هنیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
فقط از خدا میخام صبر و شکیبایی بهمون بده تا عاقبتمون خراب نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگه به شمام میگفتن زشتی دیگه این حرفها تو کتت نمی‌رفت دیگه انگیزه ات روی برای همه چی از دست میدادی
Iran (Islamic Republic of)
یه از خدا رنجیده
۰۲:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
من یه پسرم ۱۵ سالمه من قیافم زشته طوری که دوس ندارم نگاه توی ایینه بکنم که مبادا خودمو ببینم من قبلا فکر میکردم خوشگلم تا اینکه یه اتفاقی افتاد من از یه نفر خوشم اومد بهش گفتم که من ازت خوشم میاد البته اینطور ادمی نیستم که
از همه خوشم بیاد نه من فقط دل به یه نفر بستم اونم ادم حسابی بود نه از لحاظ مالی نه اون مسخره ی کسی نمی کرد ادم خوبی بود بهش گفتم گفت به خدا من ادم بدی نیستم ولی خوب قیافت زشته من اون شب تا صبح هر ۲ دیقه یه بار بغظ میکردم اون ما جرا گذشت بعده ۵ ماه بعد اون دخترو فراموش کردم من بازم فکر میکردم زشت نیستم تا اینکه ای دیدم این ۵ ماه اونغد گریه کردم که صورتم ترکیده نه اینکه بگم این زشتم کرد نه من زشت بودم ۱۰ برابر زشت تر شدم همه جای صورتم چال میفته خیلی بد شدم الان دیگه نمی خام حتی یه عکس از خودم دیگه موجود باشه چیکار کنم راسای می دونستید خدا با بعضی از ادما از بچگی مشکل داره واسه همینه که ما زشتیم چون خدا از بچگیمون مارو دوس نداشته من از زندگیم متنفرم و هر ثانیه بیشتر از خودم بدم میاد ولی تویی که می خونی خاهشا فوش به من نده چون شاید وقتی تو اینو میخونی من مرده باشم
Iran (Islamic Republic of)
سیا
۲۰:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خداقیافه که ندادی موهایم راکه ریختی ابرو ومژه هم که ندارم پوست زشتی هم که دارم حداقل یک خوره پول میدادی باهاش زندگی میکردم
Mauritius
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
عاای
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۳:۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
من از همه شما زیاد تر هستم یه پسر ۱۶ ساله مسلمان آخه هر کاری که خداوند گفته ما انجام دادیم نماز می‌خونیم و روزه میگیریم و...
اما خدا زیبایی رو که باید به انسان های مسلمان بده رفته داده به کسانی که اصلأ نمی‌دونن خدا چیه کافر هستن اکثراً هر چی از خدا خواستم فقط یه ذره زیبایی به من بده نداد خیلی افسرده شدم الان یه پسره هست اسمش ویلیام فرانکلین هست فوق‌العاده زیباست تو گوگل بزنید میاد هم سن من هست ۴۰۰هزار دلار سرمایه داره چرا؟ چون فقط زیباست مدل هست و تا الان تو چند تا فیلم بازی کرده آخه چرا ما آنقدر باید زشت باشیم چرا یکی خوشگل و یکی زشته مثل من
Iran (Islamic Republic of)
mel
۱۸:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
ظاهر افراد تعیین کننده نحوه زندگی آنها نیست,این طرز فکر آنهاست که کیفیت زندگی آنها رو مشخص میکنه.اگه کسی خودش رو دوست داشته باشه و به خودش احترام بذاره وخودش را لایق اهداف بزرگ و والا بدونه هر لحظه زندگیش ستودنیه ودیگر هیچوقت افسرده نشده و احساس بدبختی نمیکنه.لطفا زندگی آدمها رو از رو ظاهرشون قضاوت نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
منم خیلی زشتم اصلا قیافمو دوس ندارم حس میکنم همه مسخرم میکنن، خدا به بعضیا هم خوشگلی داده هم پول هم شانس ولی به ما زشتا جز بدبختی هیچی نداده
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۴۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
حتما بخونید !!!

من خیلی زشتم قیافم خیلی داغون کل عمر مسخره شدم تو ارایشگاه که میرم همه میخندن بهم همش زجر همش درد تو مدرسه همه میخندیدن بهم درس خون بودم ولی بخاطر تمسخری که کردن افسرده شدم درسمو گذاشتم کنار الان داغون شدم روم نمیشه برم بیرون همه با انگشت نشونم میدم میگن اون زشترو ببین یا مسخرم میکنن رفتنم سر کار اینقد مسخره شدم که اومدم بیرون وقتی کسی بهم نگاه میکنه کل بدنم بی حس میشه
و یه حسی بدی بهم دست میده
اوضاع مالی خیلی خرابه قیمتام رفته بالا خیلی داغون
امید به زندگی صفر
تهش ممکنه دیگه تو این دنیا نباشم
بخدا خیلی خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
.....
۰۶:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
من تو دندان پزشکی کار میکنم همه جور آدم میاد زشت ، زیبا ، کوتوله ، کچل هرجور آدمی که فکرشو بکنین ولی اون آدمی که درونش صاف و بی ریاس قیافه اش از دور داد میزنه و یه جورایی قابل احترام و قابل اعتماد هس و من اینو به عینه دارم می بینم ماها آنقدر خودمون میگیم زشتیم زشتیم تا اینکه بقیه صدای درون ما رو میشوند و میگن هرجور که خودت قبول داری هستی
Iran (Islamic Republic of)
راهبه
۲۳:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
انقد الکی سعی نکنید با حرفای فلسفی ادمای زشت مث من رو دلداری بدید تهش قراره چیزی عوض بشه؟ شده چن ماه چن ماه تو خونه بمونی که مبادا با کسی بیرون رو به رو بشی که بهت تیکه نندازه چقد زشتی اصن میفهمین من چی میگم؟؟یه چیزی که خیلی منو اذیت میکنه اینه که به هرکی تا میگی چرا من زشتم فلانی خوشگل میگه اگه ادم زشت تو دنیا نبود که خوشگلی معنا پیدا نمیکرد الان گناه من چیه؟ من باید تموم عمرم بدبختی بکشم و عذاب که فقط خوشگلی معنا پیدا کنه؟؟؟؟؟خب باشه من به اندازه ی کافی عذاب کشیدم حالا نوبت اوناس پس کو عدالت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۰۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
الان گناهه من چیه که بخاطر قیافم تا این سن نتوتستم ازدواج کنم همیشه تو سری خور بودم تا اینجای زندگیم چیزی ک دیدم این بوده خوشگل باشی ادم حسابت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مها
۲۲:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
مهال خدا جایی باشه واون جا زیبا نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ی بنده خدا
۰۲:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
شما چکاربه زشتی خوشگلی داری خدا به دلخواه خودش شمارو آفریده بی دلیل نیافریده اگ کسی شمارو مسخره کرد که چقدر زشتیدب دل نگیریدخداوند هم اون فردی که مسخره کرده شمارو زشتش میکنه
Finland
یه بیچاره
۱۶:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
وقتی از دبستان مسخره بشی و تا دبیرستان حتی نتونی با کسی تو حیاط بگردی و باید تنها باشی . وقتی تو دانشگاه همش باید سرت پایین باشه تا یه دختر بهت نگاه نکنه و پیش خودش نگه چه زشته ، وقتی تو دانشگاه به خاطر قیافه ی زشتی که داری نتونی بری تو بوفه بشینی و یه چیزی بخوری یا حتی بیرون از دانشگاه به خاطره قیافه ی زشتت نتونی بری مغازه یه چیزی بخری ، وقتی به خاطر عکس زشتت بعد از چند سال نتونی بری گواهینامه رانندگی بگیری چون فقط می‌ترسی که کارمند اونجا به عکست نگاه کنه چه حسی بهتون دست میده؟؟ من حتی سر کلاس دانشگاه هم نمیرفتم چون ممکن بود یکی باهام حرف بزنه و قیافه م رو ببینه . خدایا شکرت به خاطر اینکه الان ترم آخرم و هنوز بیشتر از پنج کلمه با هیچ کسی نتونستم حرف بزنم چون زشتم ...
France
ناامید
۲۰:۱۴ ۱۸ دی ۱۴۰۰
باز تو دانشگاه رفتی من که به همون حدم نرسیدم درعوضش ۲بار بستری شدم به خاطر بیماری روانی حالا هم زشتم هم مشکل روحی روانی دارم و ده جور قرص مصرف میکنم اوضاع یا بهتر میشه یا بدتر حالت وسطی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
:/
۲۳:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
من کیم؟

پسرم
۱۵سال:/
صورت زشت
چاق.البته استخون بندیمم درشت:/
صدامم مثل دخترای.همیشه مسخرم میکنن
هیچ دلخوشی تو دنیا ندارم
اصن به چه امیدی زندگی کنم
تصورش سخته چ برسه.....
گوشی هم ندارم
خانواده بی پول دارم که لا اقل جراحی زیبایی...
هییی دنیا:/
هر روز با خودم فکر میکنم که بچه خوشگل از به دنیا اومدنشون چیکار کردن که اینقدر خوشگن:|
تنها دل خوشیم هم اینه که سریع تر خودمو بکشم
بندازم جلو ماشین،دار بزنم،حیییییییف خدا
ممنونم از عدالت خداجون


(شاید هم که این پیام رو میخونید من نباشم:|)
خدافظ دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ف......
۰۲:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اینجوری نگو دوست من.. من کاملا میفهمم چی میگی.. ولی تنها راه بیخیالیه و اعتماد به نفس... به خدا من آدم هایی رو دیدم که قیافه نداشتن ولی فقط به خاطر اعتماد به نفس و شکرگزاری شون یه موقعیت های خوبی پیدا کردن.. من به قدرت اعتماد به نفس ایمان آوردم از بس که م این طوری زیاد دیدم. و به قانون و دنیای ماورایی انرژی ها.. و قانون جذب که هر چه قدر مثبت تر فکر کنی.. خوبیها و فرصت ها بیشتر سمت تو میان و هرچقدر فکر منفی و ناشکری داشته باشی اتفاقات بد بیشتر سمتت میان.. بعدش یه لحظه آدم خودشو تو اون لحظه که خودکش کرده و دیگه داره میمیره و راه برگشتی نداره تصور کنید و وقتی هیچ کاری هیچ کاری از دست هیچکی بر نمیاد. بعدشم معلوم نیست تو اون دنیا چقدر به خاطر این کار باید عذاب بکشه.. پس تلاش کنید و بیخیالی طی کنید ببینید دنیا چه جوری میاد سمتتون
Iran (Islamic Republic of)
just a human
۲۲:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعضی وقت ها باور به اینکه هیچ چیز همیشگی نیست تنها داروی تلخ که باعث فراموشی این جور درد ها میشه...
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۳:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
همینکه میبینم شوهرم از خودم زیباتر ه خیلی حرصم میگره اما حسن های دیگه داره این که میبینی بچه هات به اونرفتن خیالت راحت میشه اما بازه میگم خدایا چیمیشد زیبا میافریدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
زشتی وزیبایی ذاتی و وراستیه البته بعد اعمال ادم روی چهرش تاثیر مستقیم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من فکر میکنم تا اخلاقتون خوب نباشه زیبایی به هیچ دردی نمیخوره واقعا داشتن اخلاق خوب خیلی بهتره از زیبایی خیره کنندست .......تجربشو داشتم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
خوشگل بودی زشت شدی؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
بد بخته ببریخت بی پوله و....
۲۳:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
#عدالت
بچه ها تورو خدا کمکم کنید.
دیگه دارم میرم کلاس دهم
یه گوشی ندارم:/
توی فامیلامون کوچیک تر از من هم گوشی دارن اما خانواده ام بی اهمیت ان.تا حرف از گوشی میشه سریع بحثو عوض میکنن. دیگه نمی دونم چیکار کنم.
از اوضاع مالی هم خوبیم اما.....
قیافه که نعرم اما میخواهم دلم به یه گوشی خش باشه
حییییی روزگار:/
ممنونم از عدالت پایدارت.که همه جا موج میزنه
امضا:خودمم واسش اسم پیدا نکردم :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
توتنها اینجوری نیستی منم اینجوریم ولی خدایی اگه گوشی نداشته باشی خوشبخت تری
Iran (Islamic Republic of)
احلام
۰۰:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من زیبایی ظاهر زیاد مهم نیست خدا برای هر چی حکمتی از افریدنش داره و ما باید چه خوب باشه چه بد قبول کنیم نمی تونیم اعتراض کنیم چون هر چه بیشتر ناشکری کنیم بیشتر بد بخت میشیم خدا رو شکر کنید کافیه که دست و پا و زبان داریم تا بتونیم راه بریم حرف بزنیم لمس کنیم بعضی ها از این نعمت محروم اند ولی باز هم شکر گزار ند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
چرا بعضیا فکر میکنن زشتن شاید کاملا برعکس اونچه که فکر میکنن باشه
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۰۰:۱۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
خدایا شکرت.شکرت واسه این عدالتت
من یک ماهه که هرشب در بالینم گریه میکنم و افسوس قیافه و چهره و زندگی مردم رو میخورم
مثلا اگه توی اینستا سرچ کنید ayan zubair یه پسر خیلی خوشگل و جذابه که همیشه افسوسش رو می‌خورم.
دیگه نمی‌دونم چیکار کنم
هر روز ارزوی مرگ میکنم مرگ
هی دنیا
Iran (Islamic Republic of)
Masih
۲۳:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اگر انسان با فکر و دید باز به دنیا نگاه کنه میفهمه زیبایی زشتی به ظاهر آدما ربطی نداره و یک انسان میتونه ذاتا زیبا یا زشت باشه. خداوندبه همه قدرت این رو داده که چطوری خودمونو به اون نزدیک کنیم و اگر به یک سطح آگاهی برسیم میفهمیم زیبایی یا زشتی ظاهری معنی نداره. این خود ماییم که با بعضی از چیز های مادی زندگی رو سخت میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۲۳:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
من درب و داغون و زشتم. خدا هم هیچ جبرانی نکرده، روز به روز هم بیچاره تر و بدبخت تر از قبل طوری که آرزوی مرگ می کنم. این عدالت خدا هست؟
Iran (Islamic Republic of)
بد بخت
۰۰:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بله عدالته هرکی مسخرت کنه از گناهات کم میشه میری بهشت زیبا میشی
Iran (Islamic Republic of)
آمیتیس
۱۵:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
ولی ب نظر من همه انسان ها ی نقطه ی زیبا تو ظاهرشون دارن . اینکه ما متوجه نمیشیم برا اینکع عادت کردیم ببینیم کی از همه خوشگل ترع . فکر میکنیم آدما فقط دو دستن : یا خیلی خوشگلن . یا خیلی زشتن . ولی حیف ک قدر زیباییمون رو نمیدونیم ...
Iran (Islamic Republic of)
یاسی
۲۱:۰۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
من چهرم قشنگه ولی خیلی دوست داشتم زیبایی خیره کننده داشتم همیشه ب چشم رنگیا واونایی ک بیش ازاندازه قشنگن غبطه میخوردم ولی یه دوست داشتم دوران دبیرستان توکلاسمون بود زشت ترین دختری بود که توعمرم دیدم بینهایت چاق وسیاه وزشت وبداخلاق ولی یه شوهری گیرش اومد همه موندن خیلی هم دوستش داره،من خودم توحکمت خداموندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
بنظر من زیبایی ظاهری فریبنده است.اصل زیبایی درونی است؛اونهایی که از زیبایی شون مینالند میدونند که بیشتر انسانهای قدرتمند ،سیاستمدارها ،پولدارها،کارافرینهاو... زیبا نیستند؛ولی به این فهم رسیده اند که زیبایی انسان چیزی جز اخلاق ،دانش و مهارت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
من بدبختم
Iran (Islamic Republic of)
آرامش
۱۲:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
بدون اغراق من خوشگلم .درسته همه جا میرم همه چشم ها دنبالمه ولی از سن ۱۸ سالگی آرزوی مرگ میکنم چرا چون پدر و مادرم مدام نگرانم هستند پدرم خیلی روم سخت گیری میکنه هرجایی نمیتونم برم اگر هم برم مدام با من و مادرم دعوا میکنه که من نمیخوام این درس بخونه من میدونم چرا .چون میترسه یه بلایی سرم بیاد منم درس خوندن و دوست دارم ولی به قرآن با بدبختی تونستم یه لیسانس بگیرم بسکی پدرم سخت گیری می کرد که نکنه یکی یه بلایی سرم بیاد ترس از آبروش خوشگلی هم دردسر خودش و داره زیاد زیاد ولی از طرفی اینکه جایی میری همه باهات خوب برخود میکنن کیف میده ولی درسته خدا بهم خوشگلی داده ولی وقتی خودمو بابقیه هم سن و سالام مقایسه میگنم میبینم اونایی که معمولین تو زندگی شون آرامش بیشتری دارن..من فقط از خدا میخوام که تو زندگیم آرامش بیشتری داشته باشم. آرامش ...آرامش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا منظورت چیه مثلا برا چی گفتی میخوای بگی خیلی خوشگلی...باشه فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
یه چیز میگم گوش بدین خدایی. تنها دلیل زشتی ادما از نظر من گناهاشونه. این نظریه از طرف من چون چند سال دارم میبینم. من وقتی گناه نمیکنم صورتم خیلی خوشکل و جذابه ولی وقتی یه مدت گناه میکنم زشت ترین ادم دنیا میشم انکار. بعدشم نماز شب چهره رو زیبا میکنه حتما بخونین تو گوگل بزن میاد
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۰۰:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
بنظرت من بدبخت هنوز به دنیا نیومده گناه کردم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
فقط باید گفت متاسفم برا افکار جامعه ای که توش زندگی میکنم که چقد براشون صورت مهمه تا سیرت چقد نا شکر هرکسی عیبی داره تو زندگی این دلیل نا شکری نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
در رابطه با اون کسی که میگفت اگر باهوش باشیم بهتر از خوشگل بودنه ... چه فایده من واقعا باهوش بودم و نفر اول مدرسه اما چون زشت بودم و بدهیکل این قدر منو مسخره کردن و این قدر از من دور شدن به خاطر اینکه هم زشت بودم هم پولدار نبودیم هم خونمون پایین شهر بود که افسردگی گرفتم ... ترک تحصیل کردم و دانشگاه هم با اینکه قبول شدم نرفتم ... هر جا رفتم گفتن قیافه ت عهد قجریه قیافه ت شبیه انسان های نخستینه و ... آرزو دارم اگر یک روز فقط بود که میتونستم زندگی کنم اون روز خوشگل بودم و کل شهر رو دور میزدم تا همه منو ببینن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من باهوش بودن بهتر از خوشگل بودنه من خودم دوست داشتم خوشگل نبودم ولی باهوش بودم
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۰۸:۴۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
من هم زشتم هم دماغم بزرگه هم پوستم خرابه هم صدام زشته ودرست نمیتونم حرف بزنم هم لهجه دارم هم قددم کوتاهه هم موهام وزوزیه هم خونواده درست حسابی ندارم هم فقیرم هم بچه دارنمیشم هم حسرت همه چیز به دلم مونده.‌‌‌....ی مهمونی میرم ومیام میشینم گریه میکنم خدایاشکرت واسه این همه عدالت
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۱۶:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
منم مثه توام فق صدام و لحجم بد نی
Iran (Islamic Republic of)
Rosha
۰۳:۴۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
به نظر من توی این زمونه هیچکس زشت نیست فقط پول نداره خوشگل بشه همین.
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اینایی که ناله میکنن از قیافشون توصیه میکنم زندگی نیک رو دنبال کننیا یه سر به بیمارستان یا تیمارستان بزنن و بعد ببینن چه مشکلات بدتر از این هستش که باید خداشونو شکر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
من به دليل زشتيم هيچ علاقه اي برايزندگي ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
من ١٤سالمه وچهره ي معمولي دارم. وقتي تو جمع نشستم، عموم مسخره ام مي كنه همه ميخندند به جز مادرم . اگر من نبودم مادرم حتما مي خنديد اگر جوابش و بدم بدرم و مادرم من و تنبيه ميكنندو اگر ندهم بيشتر مسخره ام مي كنه .بابام كچل است احتمال اينكه من هم كچل بشوم زياد است.بدرو مادرم هم زيا تفاهم ندارند براي همين همه اش دعوا مي كنند من هم به ديگران حسادت مي كنم تنها فايده اي كه دارم اين است كه درسم خوب است.ايا ميشود اعتنا نكرد؟ ايا اين عدالت است؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
چقدر بعضیاتون شعار میدید.قشنگ معلومه مشکل حادی ندارید ک یک عمر حسرت خورده باشید یک عمر احساس شکست کنید.
من بهم میگم بعضیا خیلی خوشگلی بعی میگن خوبی بعضی میگن معمولی.ولی من خودمو تا سن بیست سالگی واقعا زشت میدونستم. الان یکم اعتماد بنفسم رفته بالا و فهمیدم اشتباه میکردم.اما بازم هم درک میکنم کسایی و که واقعا از نعمت زیبایی محرومند.و نمیتونم درک کنم ک خدا با اون عظمت چطور وقتی میبینه حالا به علل طبیعی یکی قیافش مشکل داره و کل زندگیش به فنا رفته بخاطرش چرا خدایی ک میتونه کاری نمیکنه؟اخه چراااااا من خودم مشکلات زیاددارم. جدای از بحث زیبایی.انقدر غصه خوردم ک به فنا رفت زندگی تا الانم. اه دنیای لعنتی ایه
Finland
النازه
۲۰:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
من با خوندن مطلب بالا یکم اعتماد به نفس گرفتم
ولی تا میام اعتماد به نفسم تقویت کنم یه نگا به خودم میکنم .....
Iran (Islamic Republic of)
هرکی
۲۱:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۷
خدا یکی رو با زیباییش امتحان می کنه و یکی که شاید زیباییش کم باشه فقط امتحانه امتحان زیباترها اینکه هنر کنن پاک بمونن خودنمایی بیجا نکنن و اون یکیا اینکه حسادت نکن به زیباترها با حسادتشون در حقشون ظلم نکنن
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۵:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷
سلام من همسرم خیلی خیلی خوشگله اصلا به خاطر زیباییش باهاش ازدواج کردم ولی الان اخلاقه خوبشه که باعث شده جونمم بخواد نه نمیگم
دوستان اخلاق مهم ترین چیز دنیاست
مو و قد و قیافه دست خوده آدم نیست رو چیزهایی که دست خوده انسانه باید کار کرد
شکر به خاطر داده ها و نداشته هاش
Iran (Islamic Republic of)
نا
۱۳:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
داری شعار میدی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۴۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
بخاطر همون زیبایی بوده که ازدواج کردی الان ب اخلاقش رسیدی ماها اون مرحله اول فیلتره ب اخلاق نمیرسیم
United States of America
هیوا حسینی
۰۱:۳۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
بچه ها رفیقام ومردم میگند من خوشگل هستم ولی به خدا من اینو نمیدونستم چون خود کم بینی داشتم ومتاسفانه وسواس دارم تازگی زود زود از خودم سلفی میگیرم به جون مادرم قسم تا حالا نمیدونستم خوشگلم حالا هم سی وپنج سالمه همه باور نمیکنند همه میگند به بیستو سه چهار ساله میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
سلام ترو خدا ناشکری نکنید اگه بچه مریض که لاعلاج هم هست چیکار میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
آخه چرا مریض بشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هااااا
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۲۲:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
هیچ کی اندازه من بدبخت نیست...۲۵ سالمه تودنیا خوشی ندیدم...۲۰ ساله که موهام میریزن تا الان که ۲۵ سالمه کچل کچل شدم و نه ابرو دارم نه مژه نه مو...به نظر من ما بدبختا فقط باید بمیریم
۱۲
آخرین اخبار