آیا می‌دانید سنبل‌الطیب در کاهش فشار خون موثر است

مصرف گیاه سنبل الطیب موجب کاهش فشار خون و اختلالات عصبی می‌شود.

محمد نقوی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ریشه‌های گیاه سنبل‌الطیب خاصیت درمانی داشته و موجب کاهش فشار خون و استرس شده، ضمن اینکه ضد سرطان و مهمتر از همه آرامبخش است.

وی گفت: همچنین این گیاه مفید، محرک و ضدعفونی کننده است و موجب تسهیل دفع ادرار و مواد زاید بدن می‌شود.

این کارشناس با اشاره به دیگر خواص سنبل‌الطیب خاطرنشان کرد: بسیاری از اختلالات عصبی و تشنج مانند هیستری،صرع و یائسگی با این گیاه درمان شده و در روزهای پائین موجب نرم شدن سیستم عصبی و به عنوان یک مسکن عمل می‌کند.

نقوی اظهار داشت: سنبل‌الطیب در درمان اختلالات تنفسی مانند برونشیت و بیماری‌های فشار خون تپش قلب و انگل‌های روده بسیار مفید است.

گفتنی است؛ برای کودکان می‌توان از این گیاه به همراه یک مسعل استفاده و برای دفع کرم‌های حلقوی روده از دم کرده  آن مصرف کرد.

برای درمان برونشیت 40-30 عدد از دانه‌های این گیاه همراه با کافور، دارچین و نیز دم کرده آن به مقدار 60-30 گرم 3 بار در روز استفاده کرد.

همچنین سنبل الطیب موجب تنظیم چرخه قاعدگی و کاهش درد آن دوران می‌شود این گیاه محرک خوبی برای قلب و موجب بهبود تپش قلب می شود.


برچسب ها: خون ، عفئنت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام,من مدتی گرفتار فشارعصبی بالا شدم,الان دارم قرص آملوی پرس میخورم,چند روزی دمنوش سنبل الطیب رو میخورم دچار افت فشار شدم,بنظر شمادیگه نباید قرص فشار رو بخورم؟
آخرین اخبار