مشهد/نماینده ولی فقیه در بسیج:

باید در مقابل جبهه فرهنگی دشمن، هوشمندانه و هدفمند اقدام کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر پرهیز از سطحی زدگی حرکت های جبهه فرهنگی انقلاب، گفت: باید در مقابل جبهه فرهنگی دشمن، هوشمندانه و هدفمند اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، در اختتامیه چهاردهمین اجلاس، برگزاری همایش بسیج اساتید کشور را مفید و سازنده برای حرکت آینده انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نگاه به بسیج اساتید به عنوان بخشی از برجستگان فرهنگی و فکری انقلاب اسلامی، باید نگاهی ویژه باشد.

وی با اشاره به آینده پیش روی سازمان بسیج در تحولات انتخابات اخیر ریاست جمهوری، گفت: در حوزه تمدن سه عرصه روبنای تمدن به عنوان اقتصاد، سیاست، علم و صنعت، زیربنای تمدن به معنای کسب زندگی و مبانی تمدن شامل مکتب و گفتمان، باید مورد بررسی قرار گیرد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه در آینده نزاع گفتمانی در عرصه تمدن وجود خواهد داشت، بیان کرد: عرصه جهانی نزاع گفتمانی مبانی تمدن در حال حاضر در منطقه مشاهده می شود.

وی خاطر نشان ساخت: در سطح داخلی کشور نیز نزاع گفتمان انقلاب وجود دارد که بسیج، روحانیون و اعضای ارزشی جامعه با دو عرصه توسعه گفتمان غربی و گفتمان سکولاریسم مواجه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در بسیج، به دغدغه های جبهه فرهنگی انقلاب در عصر کنونی اشاره ای کرد و گفت: استمرار اختلافات ایجاد شده در میان گروه های جبهه انقلاب فرهنگی، گاهی باعث می شود که نیروهای خودی را متهم کنیم. وی تاکید کرد: فعال شدن گفتمان رقیب در ساحت قدرت در دو عرصه توسعه منهای عدالت و گفتمان دین حداقلی، باعث می شود که گفتمان جبهه فرهنگی انقلاب از میدان بیرون شود.

وی اشاره ای به آسیب شناسی عمیق حرکت های جبهه فرهنگی انقلاب توسط دلسوزان جامعه و پرهیز از سطحی زدگی داشت و تصریح کرد: جبهه فرهنگی دشمن هوشمندانه و هدفمند حرکت می کند؛ حتی رسانه های آنان نیز در قرارگاهی بررسی و سازماندهی می شود؛ ما نیز در مقابل چنین دشمنی باید جبهه ای و با ساماندهی مناسب گام برداریم.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج باید نقش خود هم در داخل، هم در منطقه و همچنین در جهان را در تدوین نقشه راه جدید در سازماندهی و ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب ایفا کند.

تویسرکانی اظهار کرد: سه گفتمان لیبرالیستی، صهیونیستی و گفتمان اسلام آمریکایی در دنیا وجود دارد که باید هوشمندانه رصد شود.

وی با اشاره به استفاده از کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه ها، ابراز داشت: آموزش و تربیت نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب از دیگر اقداماتی است که می توان در جهت مقابله با جبهه فرهنگی دشمنان استفاده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اعضای جبهه فرهنگی انقلاب باید بیشتر به سمت اسلامی شدن، مومنانه زندگی کردن و اصلاح خویش حرکت کنند، افزود: جبهه فرهنگی انقلاب باید با توجه به قرآن، تهذیب نفس و توجه به اندیشه ولایت و فهم این اندیشه به سمت اسلامی شدن حرکت کند./س


برچسب ها: مسئول ، نمایندگی ، ولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.