سينما در هفته اي كه گذشت؛

گله هاي "پرستويي" و "سينايي"/ پاسخ وزارت ارشاد به جامعه اصناف سينمايي

گله هاي "پرستويي" و "سينايي" و پاسخ وزارت ارشاد به جامعه اصناف سينمايي مهم ترين اتفاقات در اين هفته سينما بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سينماي در هفته اي كه گذشت به حاشيه هاي بسياري دامن زد كه مهم ترين آن ها به دعوا خانه سينما درخواست "حامد بهداد" از رئيس جمهور گله "پرويز پرستويي" و "خسرو سينايي" و ديدار وزير ارشاد با هنرمندان بر مي گردد.  

حامد بهداد بازیگر سینما شامگاه 25 مرداد ماه، با حضور در برنامه تلویزیونی «هفت» ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید و وزیر فرهنگ، خطاب به حسن روحانی گفت: اگر جامعه سینمایی و مردم توقعی از شما دارند بی‌جا نیست. اکنون فضایی ایجاد شده که پر از سوء تفاهم است مثل ماجرای خانه سینما و این سوء تفاهم‌ها با پا درمیانی کسانی که بصیرتی دارند، برطرف خواهد شد. 

بهداد افزود: بخشی از این سوء تفاهم‌ها اقتصادی است. اگر پول در رگ‌های این سینما جاری شود اینقدر دوستان به هم نمی‌پرند. باید فیلم ساخته شود و هر تفکر و جناحی فرصت این کار را داشته باشند. 

حامد بهداد بازیگر سینما يك شب بعد از حضور در برنامه تلويزيوني هفت در سوگ پدر خود نشست، وي در شامگاه 26 مرداد ماه از دنیا رفت و بسياري از چهره هاي سرشناس سينمايي در مراسم ختم ان مرحوم حضور داشتند.

در اين هفته اخباري از دوبله فيلم گذشته به كارگرداني اصغر فرهادي به گوش رسيد و دوبله‌ی این فیلم با مدیریت اصغر فرهادی در استودیو موسسه فرهنگی هنری «رها فیلم» و توسط مانی هاشمیان در حال انجام است و پس از پایان دوبله توسط ایرج شهرزادی صداگذاری خواهد شد.
 
 در اين فيلم علی مصفا در نقش(احمد)، ساره بیات (ماری با بازی برنیس بژو)،علی سرابی (سمير با بازی طاهر رحیم) سحر دولت‌شاهی (لوسی با بازی پائولین بورلت)،آزاده صمدی (نعیما با بازی سابرینا وازانی)، بابک کریمی در نقش شهریار و بازیگران خردسال نیکی نصیریان (لئا)، دانیال آب‌دارباشی در نقش فواد و مانی حقیقی و برخی همکاران سینمایی دیگر نقش‌های کوتاه فیلم را خواهند گفت تا پایان هفته‌ی جاری نيز دوبله به پایان می‌رسد.

اما ديگر خبر هفته بازي بي وقفه پرويز پرستويي در 3 شبانه روز است كه این فیلم با عنوان «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امینی و تهیه‌کنندگی مجید شیخ‌انصاری‌ به صورت مستند داستانی، سه روز پرویز پرستویی را بدون هیچ وقفه‌ای مقابل دوربین ثبت خواهد کرد و ديگر خبري كه به پرستويي اختصاص دارد سوء استفاده‌ از نام وي در فیس بوک است كه نسب به اين موضوع ابراز  گله کرد.

فیلم‌سینمایی «دهلیز» به منظور تامین دیه چند محکوم با حضور هنرمندان در تالار «ایوان شمس» به نمایش درآمد.رضا عطاران، مازیار میری، مهتاب کرامتی، فاطمه معتمد آریا، ملکه رنجبر، احسان علیخانی، بهنوش بختیاری، پگاه آهنگرانی، حسن پورشیرازی، هانیه توسلی، نگار عابدینی و.... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

سینما «تک» خانه هنرمندان عصر دوشنبه 28 مرداد ماه با نمایش فیلم «جاده» به کارگردانی عباس کیارستمی در سالن استاد «فریدون» ناصری افتتاح شد.

در سالن سینما «تک» خانه هنرمندان ایران که تماشاگران زیادی حضور پیدا کرده بودند، هنرمندان دیگری از جمله عباس كيارستمي، مجيد سرسنگي، خسرو سينايي ،محمد متوسلانی، محمدرضا اصلانی، سیف‌الله صمدیان نیز حضور داشتند.

خانه اصناف سینمای ایران اعلام کرد که در جلسه معارفه علی جنتی، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت نخواهد کرد.

به دنبال حضور نداشتن جامعه اصناف در معارفه علي جنتي وزارت ارشاد نسب به اين جريان اين گونه پاسخ داد تقاضای خانه سینمای ایرانیان (اصناف قانونی سینما) برای دیدار با وزیر محترم وقت ملاقاتی در هفته آینده برای بررسی و حل مشکلات آنان در تقویم کاری ایشان گنجانده شده است. طبیعی است که اختصاص زمان برای این دیدار در اولین هفته کاری با توجه به حجم بالای تقاضاها و فشردگی برنامه‌های ایشان ممکن نبود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار