راه و رسم یک مسافرت ارزان و مفرح

قبل از سفر درباره مسير سفرتان مطالعه کنيد اگر به دقت بينديشيد و کمي هم درباره جاذبه هاي گردشگري استان خودتان مطالعه کنيد خواهيد فهميد که شما از وجود بسياري از آن ها اطلاعي نداشته ايد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فردا ذومین روز از آخرين ماه تابستان است، ماهي که بسياري از خانواده ها براي سفر انتخاب مي کنند. البته برخي از افراد همين که حرف سفر مي شود ياد هزينه هاي آن مي افتند و با يک حساب سرانگشتي و جمع و تفريق هزينه ها، فکر سفر را از ذهن خود پاک مي کنند!

اين در حالي است که با مديريت هزينه ها و به کارگيري برخي روش ها مي توان در کنار اعضاي خانواده سفري خوب و کم هزينه را تجربه کرد.اصل کلي اقتصادي، يعني تعادل عرضه و تقاضا با قيمت، در مسافرت هم صادق است، پس در هر کجا و هر زمان که سيل مسافران سرازير مي شود قيمت ها (هزينه هاي سفر) نيز افزايش مي يابد.

بنابراين با پيروي از يک اصل کلي، در اغلب موارد مي توانيد سفري ارزان و آرام را تجربه کنيد:«هر کجا و هر زمان که همه به مسافرت مي روند شما از رفتن اجتناب کنيد و هر کجا و هر زمان که تقاضا براي سفر کاهش مي يابد، آن زمان وقت سفر براي شماست.»به بيان ديگر سعي کنيد خلاف جريان آب سفر کنيد. خراسان چند نکته را در این مورد بیان کرده است.

زمان و مکان مناسب

از لحاظ زماني مهر و اسفند ارزان ترين ماه ها براي سفر هستند. البته به شرط آن که همه اعضاي خانواده بتوانند حداقل براي چند روز از محل کار يا تحصيل خود مرخصي بگيرند.از لحاظ مکاني هم مي توان خلاف موج حرکت کرد و از تخفيفات ويژه هتل ها و رستوران ها و مراکز تفريحي بهره برد؛ به عنوان مثال بهترين زمان براي سفر به تهران عيد نوروز است. چون هم خلوت است و هم ارزان و هم از آن هواي آلوده و ترافيک کلافه کننده خبري نيست. چون علاوه بر تعطيلي اداره ها اغلب مردم اين شهر نيز به مسافرت رفته اند!

با «تور» سفر کنيد

برخي فکر مي کنند که همه تورهاي مسافرتي براي منفعت بيشتر هزينه يک سفر را دو چندان محاسبه مي کنند. اما اين تفکر هميشه درست نيست. بگذاريد مثالي بزنم، اگر شما بخواهيد از مشهد به کيش سفر کنيد فقط قيمت بليت رفت و برگشت هواپيما براي يک نفر در حدود ۴۱۰ هزار تومان مي شود و با در نظر گرفتن هزينه هاي يک هتل معمولي بيش از ۶۰۰هزار تومان بايد براي هر نفر پرداخت کرد. اين در حالي است که شما مي توانيد با يک تور مسافرتي سفر و مبلغي بسيار کمتر پرداخت کنيد.

شکارچي باشيد!

همچنين شايد اصطلاح «تورهاي دقيقه ۹۰» به گوش تان خورده باشد، اين اصطلاح به تورها يا پروازهايي اطلاق مي شود که برنامه ريزي و تدارک سفر انجام شده و همه هزينه هاي آن نيز توسط يک آژانس مسافرتي و جهانگردي پرداخت شده و امکان لغو آن تور يا پرواز وجود ندارد و در عين حال ظرفيت آن نيز تکميل نشده است.

براين اساس نهادهاي متولي براي تکميل ظرفيت خود در روزهاي آخر اقدام به کاهش گاه شديد قيمت ها مي کنند و تخفيفات ويژه اي را لحاظ مي کنند که در برخي موارد به قيمت هاي باور نکردني مي انجامد و به يک سوم قيمت مي رسد. اين موارد براي کساني که به دنبال سفري ارزان هستند يک «شکار» خوب محسوب مي شود.براي يافتن اين تورها و بليت هاي ارزان قيمت با استفاده از موتورهاي جست وجو در اينترنت به سايت هايي که به همين منظور تاسيس شده است مراجعه کنيد.

خوب تحقيق کنيد

قبل از سفر درباره مسير سفرتان مطالعه کنيد اگر به دقت بينديشيد و کمي هم درباره جاذبه هاي گردشگري استان خودتان مطالعه کنيد خواهيد فهميد که شما از وجود بسياري از آن ها اطلاعي نداشته ايد يا در صورت آگاهي هنوز براي بازديد از آن ها اقدامي نکرده ايد پس بدون برنامه و به اميد آن چه پيش آيد، راهي سفر نشويد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار