در پی تهدید دولت انگلیس ؛

مشارکت گاردین و نیویورک تایمز در انعکاس افشاگری های اسنودن

روزنامه های گاردین و نیویورک تایمز روز جمعه اعلام کردند، این دو روزنامه به توافق نهایی در خصوص همکاری برای دستیابی روزنامه آمریکایی به اسناد طبقه بندی شده توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سیا و افشاگر برنامه اطلاعاتی آمریکا دست یافته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، این توافق در حالی است که دولت انگلیس پیش از این روزنامه گاردین را تهدید به اقدام قانونی در صورت عدم از بین بردن این اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده کرده بود.
روزنامه گاردین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود تاکید کرد، با توجه به افزایش فشار دولت انگلیس، این روزنامه تصمیم گرفته است تا روزنامه نیویورک تایمز را نیز در استفاده از اطلاعات و اسناد فاش شده از سوی اسنودن شریک کند.ما به همکاری خود با نیویورک تایمز و سایرین برای انتشار گزارش از این اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده ادامه خواهیم داد.
سردبیر روزنامه نیویورک تایمز نیز دستیابی به این توافق را تایید کرده است. یک مقام آگاه و نزدیک به این مساله نیز تاکید کرد، توافق بین گاردین و نیویورک تایمز چند هفته پیش حاصل شده و سردبیر نیویورک تایمز شخصا در این مذاکرات حضور داشته است.
وبسایت "بوزفید" نیز گزارش داد، "اسکات شین" خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز که اخبار مربوط به امنیت ملی را پوشش می دهد، در خصوص تهیه گزارش هایی که قرار است ماه آینده توسط گاردین منتشر شود، همکاری داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار