ثبت و ساماندهي كانونهاي محلي در سراي محلات

مدير خانه دفتر شهرياران جوان از ثبت و ساماندهي و شناسايي خانه‌هاي 14 گانه در راي محلات شهر تهران خبر داد.

"حسن اشتري" در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر بيان داشت: شهرداري تهران به منظور ايجاد ساختارهاي مشاركت جويانه آموزشي در سطح محلات، ارتقاي سطح فعاليتهاي شهروندان در مديريت شهري، تقويت و گسترش انگيزه‌هاي مشاركت‌جويي در ميان شهروندان در محلات تهران از طريق واگذاري مسئوليت، جلب مشاركت از اقشار مختلف جامعه در مدد رساني به مديريت شهري و ارتقاي فرهنگ شهروندي و ايجاد زمينه مناسب به منظور شكوفايي استعدادهاي بالقوه و خلاقيت‌هاي فردي و گروهي دانش‌آموزان ، دانشجويان و ... اقدام به ايجاد كانونهايي مردم نهاد و سطح محلات نموده است.
وي تصريح كرد: همچنين كانون‌هاي محلات با اهدافي همچون تقويت مهارت‌ها و توانمند‌سازي اقشار جامعه از طريق فعال‌سازي ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي مردمي شناسايي ساماندهي و حمايت از تشكل‌هاي داوطلب آموزش محور در سطح محلات تقليل و كاهش هزينه‌‌هاي مديريت شهري از طريق ارتقاي دانش و مهارت هاي شهروندي ايجاد انگيزه مشاركت در شهروندان به منظور همياري در حل مسائل و معظلات شهري تقويت رفتارهاي مطلوب شهروندي ايجاد روحيه تعاون و همكاري و ... در 374 سراي محله ايجاد شده‌اند.
"اشتري" افزود: هم اكنون در سطح محلات و با همت ارگان‌هاي مختلف شهرداري خانهة‌اي 14 گانه در سراي محلات با حضور پررنگ شهروندان فعاليت دارند كه مي‌توان گفت تا حد زيادي به هدف ارتقاء سطح مشاركت گسترده در مديريت نوين شهري دست يافته‌اند.
مدير دفترخانه شهرياران جوان ادامه داد: اين خانه‌ها شامل خانه ي قرآن و عترت كتاب، خانه فرهنگ و هنر پژوهش فناوري اطلاعات، علم و زندگي، ورزش تسنيم(امور بانوان)، سلامت، اسباب‌بازي (خانه كودك)، كارآفريني و توانمندسازي، رفاه و خدمات اجتماعي و خانواده دوام و ايمني است كه در ذيل اين خانه‌ها، 73 عنوان كانون مردم نهاد از جمله پزشكان محله، اهدا‌كنندگان خون، معلولين، خادمين سلامت مسجد(ذيل كانون سلامت)، آموزش شهروندي، انديشه شهر، والدين پيشتاز (ذيل كانون علم و زندگي) بازي‌هاي رايانه‌اي، برنامه‌نويسي موبايل، مهارت‌هاي رايانه اي ذيل كانون فناوري اطلاعات فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.
"اشتري" اضافه كرد: پس از گذشت چند سال از آغاز تاسيس و فعاليت كانونها در سطح محلات لزوم شناسايي و ساماندهي كانونهاي فعال و فعاليت آنها بر كسي پوشيده نيست لذا جهادگران جوان خانه شهرياران جوان نسبت به شناسايي، ثبت و ساماندهي كانون‌هاي فعال زيرنظر خانه‌هاي 14 گانه سراي محله به ياري سازمان رفاه و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران اهتمام مي‌ورزند.
وي خاطرنشان كرد: طرح ساماندهي كانونهاي محلي شهر تهران از تاريخ 20 مرداد آغاز گرديده و تا 10 شهريور 92 ادامه دارد./ف

برچسب ها: اشتری ، شهرداری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار