خسروی:

چیدمان داوری بر اساس عدالت صورت گيرد

کارشناس داوری گفت: چیدمان داوری اگر بر اساس عدالت باشد حق هيچيک از داوران کشورمان ضايع نخواهد شد.

علی خسروی  کارشناس داوری در مورد وضعیت داوری در لیگ فصل سیزدهم به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: نا داوریها به دلیل  کوتاهی در تشکیلات داوری نیست بلکه دوران به صورت  فردی در قضاوت ها اشتباه می کنند.

وی اضافه کرد: کمیته داوران باید دقت بیشتری در انتخاب دوران داشته باشند هر چند باید بگوییم ریسک کردن این کمیته قابل ستایش است.

برای مثال انتخاب احمد سید علی به عنوان داور بازی پرسپولیس  انتخاب خوبی بود از طرفی انتخاب داوران باید طوری باشد که دو بازی سخت پشت سر هم به یک داور داشته  نشود.

خسروی با بیان اینکه یکی شدن دپارتمان کمیته داوران شرایط داوری را تغییر داده است گفت:  کمک دوران ما در بحث آفساید پیشرفت قابل توجهی داشته اند اما بعضی کارشناسان سخت گیری بیش از حد می کنند و در تمام دنیا معتقد هستند یک بازیکن اگر چند سانتي متر در آفساید باشد خطا نکرده است اما خوشبختانه تغییر در دپارتمان داوری کمی این مشکلات را حل کرده است.

وی در ادامه افزود:  فریدون اصفهانیان باید بدون تعارف از حسین عسگری بخواهد ریاست کمیته دپارتمان را کنار بگذارد  ولی متاسفانه بدلیل حمایت فدراسیون از عسگری این مهم تاکنون فراهم نشده است و از طرفی باید در نظارت هم باید جدای تر عمل کنند، اگر قرار است ناظران بین المللی در مسابقات حضور داشته باشند باید مشخص شود که چه سطحی دارند ممکن است یک ناظر بین المللی فقط یک کمک داور بوده است.

وی یاد آور شد:  بحث در چیدمان داوری باید عدالت و تجربه رعایت شود و در مورد  کلاس مدرسي باید یک بازنگری صورت بگیرد چرا که برخی مدرسین مسائل روز را نمی دانند و کلاس های مدرسی هم باید برگزار نشود فکر می کنم این روزها اوضاع را از این هم بهتر می کند.

 وی گفت:  برخی از داوران  به دلیل مصدومیت در تست آمادگی جسمانی شرکت نکردند و با تست دادن در دوره های بعد توانستند نمره قبولی را کسب کردند.

 وی تصریح کرد: این مسئله جای بحث  دارد که چطور داورانی همچون ترکی و جهانبازی بعد از آمادگی بلافاصله پس از مصدومیت در همان هفته های ابتدایی قضاوت دیدار سرخابی ها را بر  عهده گرفتند که این کار از نظر من اشتباه است و باید در چیدمان داوری دقت کنند و تعارف را کنار بگذارند و از تمام نیروها استفاده کنند.

خسروی خاطر نشان کرد:  از بعضی داورها مثل سیف اله پور، فاتحی، رحیمی پور دعوت شدند ولی بعد از گذشت شش هفته از لیگ، نه داوری و نه سوت زدنند نه حتی کمک داور بوده اند، اگر اینکار به همین صورت ادامه پیدا کند این افراد دچار مشکل می شوند، باید عدالت چیدمان داوری حفظ شود.

بايد از داورهايی که در هفته هاي قبل قضاوت خوبي داشتند در بازی های بیشتری استفاده شود./آق

برچسب ها: چیدمان ، داوری ، چه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار