تدوين 93 شاخص براي پايش ICT کشور

رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: 93 شاخص براي پايش فناوري اطلاعات کشور توسط سازمان فناوري اطلاعات ايران و با همکاري دستگاه هاي مختلف تدوين جهت اجرا به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شد.

حکيم جواد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: براساس تبصره 53 ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي‌بايست براي ارزيابي شاخص ها و وضعيت در ابعاد ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي نظام پايش شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات را تا پايان سال دوم برنامه تدوين مي‌کرد.
وي افزود: بر همين اساس سازمان فناوري اطلاعات ايران با همکاري موسسه تحقيقات فاوا و استفاده از تجارب دو دانشگاه معتبر کشور و مشارکت کليه دستگاه‌هاي اجرايي داري تکليف و استفاده از نظرات خبرگان اين  حوزه و نيز استفاده از مشاوره‌هاي دفتر آمار اتحاديه جهاني ارتباطات ITU نسبت به تدوين نظام پايش شاخص‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور اقدام کرد.
حکيم جوادي در خصوص جزئيات شاخص‌هاي تعريف شده در اين نظام گفت: نظام پايش شاخص‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در کشور شامل 93 شاخص است که از اين تعداد 11 شاخص به روش آمارگيري تخصصي قابل احصاء هستند.
وي خاطر نشان کرد: 12 شاخص براي محور توسعه زير ساختاري فناوري اطلاعات هفت عدد در حوزه گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات چهار شاخص در زمينه اقتصاد فناوري اطلاعات و پنج عدد براي بخش پژوهش و توسعه در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات تعريف شده است.
وي تاکيد کرد: از ديگر محورها و شاخص‌هاي تعريف شده در اين نظام مي‌توان به 13 شاخص براي دولت الکترونيک پنج عدد در حوزه سلامت و رفاه الکترونيکي، 5 شاخص در زمينه تجارب و کسب وکار الکترونيکي 13 شاخص براي آموزش و يادگيزي الکترونيکي و 12 عدد در خصوص شاخص توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات اتحاديه جهاني مخابرات اشاره کرد./
برچسب ها: تدوین ، شاخص ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار