شمار بانک‌هاي ورشکسته اروپا در حال افزايش است

از ابتداي بحران مالي غرب، تعداد بانک‌هاي ورشکسته غربي به 123 بانک رسيده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، وضعيت بانک‌هاي غربي از حدود 5 سال پيش يعني از سال 2008 ميلادي تاکنون، بعد از آن که نخستين بانک غربي يعني بانک آمريکايي "برادران لِمان" اعلام ورشکستگي کرد، موسسات مالي و اعتباري و نيز بانک‌هاي قابل ملاحظه‌اي يا به بانک‌ها و موسسات کوچک‌تر تجزيه شدند يا سهامشان فروخته شد و يا حتي به تعطيلي کشيده شدند.

بر همين اساس بايد بگوييم که تنها طي سال‌هاي 2008 تا 2010 ميلادي، تعداد بانک‌هاي منحل شده در آمريکا و کشورهاي عضو منطقه يورو به ترتيب 53 و 70 موسسه مالي يا بانک بوده است.

تعطيلي اين بانک‌ها البته با يکسري واکنش‌هاي زنجيره‌اي خطرناک (براي اقتصاد غرب) نيز همراه شد که فقط در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بحران بانکي که از ناحيه تضامين بانکي و سرمايه‌هاي شخصي بين سال‌هاي 2008 تا 2011 بوجود آمد بالغ بر 3 ميليارد و 200 ميليون يورو برآورد شده است. 

پروفسور "مارتين هِلميش" از دانشکده مسائل مالي فرانکفورت در مورد لزوم اجراي مقررات جديد بانکي گفت: تدوين و اجراي مقررات جديد بايد نظام مالي را پايدارتر و تامين سرمايه را براي بازارهاي سرمايه با ثبات‌تر کند.

وي در واکنش به اين مساله که اما به اعتقاد برخي تحليلگران مسائل مالي، ريسک‌هاي بانکي همچنان پنهان مانده‌اند، اظهار داشت: شما مي‌دانيد که نشان دادن تراز فعاليت‌هاي بانکي، کار پيچيده‌اي است. در واقع هر قدر ريسک‌هاي بانکي بيشتر مي‌شوند، يافتن راه حل نيز به برنامه ريزي‌هاي دقيق‌تري وابسته مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بانک ، اروپا ، ورشکسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار