اگر خروپف می‌کنید حتما این مطلب را بخوانید

یکی از مشکلات که ممکن است برای شما در هنگام خواب رخ دهد خروپف کردن های شدید است که البته بیشتر اطرافیانتان را ذیت می کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شاید خودتان خیلی متوجه نشوید اما ممکن است شب ها خروپف های وحشتناکی بکنید که بسیاری از اطرافینتان را اذیت می کند. برای اینکه این مورد را به راحتی حل کنید تا دیگر مورد انتقاد اطرافیان قرار نگیرید. نکات ساده ای وجود دارد که با رعایت آن می توانید شبی خوب برای خود و اطرافیانتان ایجاد کنید.

کمی وزن کم کنید

محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد چاق و افرادی که کمی اضافه وزن دارند بیش از دیگران خروپف می کنند. این افراد همچنین دچار مشکلات دیگری ا جمله بی خوابی های مزمن یا به خواب های خیلی سنگین می شوند. کم کردن وزن و رسیدن به اندازه ایده آل می تواند از صدای های ناهنجار شبانگاهی که از گلوی شما خارج می شود بکاهد.

بینی خود را خالی کنید

قبل از اینکه بخوابید حتما بینی خود را خالی کنید. دلیل اصلی نفس کشیدن از راه دهان را می توان بسته بودن راه های بینی گفت چرا که باعث می شود تا به سخت ترین راه ممکن مجبور به نفس کشیدن شوید. در هنگام خواب نیز یک دستمال کاغذی در نزدیک خودتان داشته باشید تا هر از چند گاهی در صورت بسته شدن بینی آن را خالی کنید.

هوای خانه را مرطوب کنید

خشک بودن هوای تنفسی یکی از دلایل به وجود آمدن خروپف است که باید آن را جدی بگیرید. بهترین راه برای از بین بردن این مشکل استفاده از دستگاه های مرطوب کننده ها است و یا آب را بر روی گاز بگذارید تا به مرور بخار شود.

نفس عمیق بکشید

در طول روز سعی کنید نفس عمیق بکشید. نیازی نیست هر لحظه این کار را انجام دهید. به طور کلی 20 دقیقه نفس عمیق کشیدن در طول روز باعث می شود حجم شش های شما افزایش پیدا کند و نفس کشیدن شما بسیار آسان تر خواهد شد.

از قطره مخصوص بینی استفاده کنید

استفاده از قطره بيني "آسونور" علت اصلی خروپف را بر طرف می کند 

این بدان معناست كه دیواره ي آن را لغزنده و نرم می کند که تنفس مختل نمی شود و ماهیچه های گلو را تا حدی سفت و منقبض می کند و صبح هنگام دهان شماخشک نخواهد شد. 

اگر خروپف می کنید و دارای شرایط زیر هستید حتما با پزشک مشورت کنید:

وقتی از خواب بیدار می‌شوید، احساس سرحالی نمی‌کنید

در طول روز خسته هستید

در حالی از خواب می پریدکه احساس خفگی می کنید

خروپف شما دیگران را کلافه کرده‌است

با سر درد از خواب بیدار می شوید

در حال اضافه کردن وزن هستید

نمی‌توانید تمرکز کنید و یا مسائل را به خاطر بسپارید

اطرافیان‌تان متوجه شوند که برای چند ثانیه نمی توانید نفس بکشید

زنانی که هنگام بارداری خروپف می کنند فرزندان خود را در خطر کمبود اکسیژن قرار می دهند. اگر شما این نشانه ها را دارید حتما با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید.
برچسب ها: خروپف ، راهکار ، شب ، خواب ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۶:۴۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
قطره آسونور از کجا تهیه کنم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضامنصوری
۱۹:۱۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام.
مطالب خوب و مفیدی دارید استفاده کردم.
باتشکر.
-
محسن
۲۱:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
مطلب خاص و مورد توجهی نبود!
ولی ممنون
آخرین اخبار