کدام خودروسازها حق را به مشتری‌ها داده‌اند

هرروز خبرهاي متعددي از توليد خودروهاي مختلف در رسانه‌ها منتشر مي‌شود. بزرگ‌ترين كمپاني‌هاي خودروسازي دنيا همواره مي‌كوشند با توليد خودروهايي به روز و پيشرفته سهم بيشتري از بازار را به خود اختصاص دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در  میان خدمات مختلف شرکت‌ها، رضايت مشتريان‌ از يك خودرو به عوامل مختلفي بستگي دارد. میزان مصرف سوخت، قيمت مناسب و البته خدمات پس از فروش از جمله مواردی هستند كه نقش مهمی را در ميزان رضايت مشتريان‌ ایفا می کنند.

بر همين اساس دوهفته‌نامه "فوربس" در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده به معرفي كمپاني‌هايي پرداخته است كه مشتريان‌ آنها از بيشترين ميزان رضايت برخوردار بوده‌اند و به قول معروف به این شعار معروف "همیشه حق با مشتری است" جامعه عمل پوشانده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه این فهرست می توان به این نکته اشاره کرد كه كمپاني‌هايي تولیدکننده خودروهاي لوكس بخش قابل توجهی از اين لیست را به نام خود ثبت كرده‌اند.

مرسدس بنز



خودروهايي كه اين كمپاني با کیفیت آلماني توليد مي‌كند، طرفداران سينه‌چاكي را در بازار خودرو به خود اختصاص داده است. ميزان رضايت مصرف‌كنندگان توليدات كمپاني "بنز" نسبت به سال گذشته ميلادي چهار درصد افزايش داشته است. كمپاني "بنز" را كه هم‌‌ اكنون دفتر مركزي آن در «اشتوتگارت» واقع شده است، «كرال بنز» در سال 1871 ميلادي تاسيس كرد.

لكسوس




اگرچه ميزان رضايت افرادی كه از خودروهاي "لكسوس" استفاده مي‌كنند كاهش يافته اما همچنان این خودروها جايگاه خود را حفظ كرده‌اند و در رده دوم اين فهرست جا خوش کرده‌ اند.

"لكسوس" كه كمپاني ژاپني "تويوتا" در سال 1989 ميلادي آن را تاسيس كرده است زير مجموعه‌ اين شركت و شعبه سازنده خودروهاي لوكس و گران‌قيمت تويوتاست. خودروهاي لكسوس در انواع سواري و شاسي بلند توليد مي‌شود.

فولكس واگن



رضايت از خودروهايي تولیدی كمپاني "فولكس واگن" نسبت به سال 2012 ميلادي اندكي كاهش يافته است. مقر اين كمپاني در "وولفسبورگ" قرار دارد. اين كارخانه در سال ۱۹۳۰ ميلادي و به درخواست «آدولف هيتلر»، پيشواي آلمان نازي، بنا شده‌ است. او از دكتر "فرديناند پورشه" خواست خودرويي طراحي كند كه عموم مردم قدرت خريد آن را داشته باشند. فولكس واگن در زبان آلماني به معناي "خودرو مردم" است.

سوبارو



"سوبارو" يكي از معدود برندهاي فهرست مجله "فوربس"است كه چندان به عنوان توليدكننده خودروهاي لوكس شناخته نمي‌شود. برای مثال می توان به خودروی «سوبارو ايمپرزا دبيلو.‌آر. ايكس» اشاره کرد.  «سوبارو ايمپرزا» خودرويي است كه از سال ۱۹۹۲ ميلادي تاكنون در كشور ژاپن توليد مي‌شود. این خودرو همچنان نیز طرفداران بسیاری در دنیا دارد.

هوندا



كمپاني «هوندا» يكي از بزرگ‌ترين توليدكننده‌هاي خودرو جهان در سال 2013 ميلادي است. اين كمپاني بزرگ در بسياري از كشورها از جمله ايالات‌متحده، كانادا، برزيل، تايلند و چين كارخانه‌هايي دارد. هوندا پس از تويوتا و بالاتر از شركت‌هايي مانند نيسان، به عنوان دومين توليد‌كننده خودرو در ژاپن شناخته مي‌شود. دفتر مركزي اين كمپاني كه ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ ميلادي، «سوئي چيرو هوندا» آن را تاسيس كرد در «توكيو» واقع شده است.

تويوتا



خودروهايي كه اين برند توليد مي‌كند از سال 2010 ميلادي در رده‌هاي بالاي فهرست ميزان رضايت مشتريان‌ خودرو قرار گرفت. اما در سال‌جاري ميلادي آن دسته از خودروهاي توليدي اين برند آمريكايي‌ ـ ژاپني كه در آسيا توليد مي‌شوند توانسته‌اند از خودروهاي توليد آمريكا پيشي گرفته و رضايتمندي بيشتر مشتريان‌ را به نام خود ثبت كنند. شركت تويوتا در ماه جولاي سال ۲۰۱۲ ميلادي توليد خودرو 200‌ميليوني خود را جشن گرفت.

كاديلاك



كمپاني «كاديلاك» يكي از شركت‌هاي آمريكايي است كه بالاترين ميزان رضايت در توليد خودرو را به خود اختصاص داده است. «كاديلاك» يك نشان تجاري ساخت اتومبيل‌هاي لوكس است كه در تملك شركت جنرال موتورز قرار دارد. اتومبيل‌هاي كاديلاك به‌طور رسمي در بيش از ۵۰‌كشور دنيا فروخته مي‌شوند و عمده فروش آن نيز در ايالات‌متحده و كاناداست. بعد از آمريكا، چين دومين بازار بزرگ فروش خودروهاي كاديلاك است.

جي‌.ام. سي



«جي.‌ام.‌سي»، شركت آمريكايي توليدكننده انواع كاميون، خودروهاي ون، خودروهاي نظامي و شاسي‌بلند است كه توليدات خود را در آمريكاي شمالي و خاورميانه عرضه مي‌كند و جزئي از كمپاني آمريكايي «جنرال موتورز» محسوب مي‌شود. «جي.‌ام. سي» از سال 2010 ميلادي تاكنون در جلب رضايت مشتريان‌ خود پيشرفت قابل‌توجهي داشته است به نحوي كه توانسته جايگاه خود را در سال‌جاري، پنج رده بهبود ببخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار