درویش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

275 میلیارد تومان برای احداث بخش جنوبی مترو هزینه شد

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: هزینه صرف شده برای بخش جنوبی خط 3 بالغ بر 275 میلیارد تومان برای مسیر ایستگاه ها و حدوداً 1800 میلیون تومان برای تامین تجهیزات ثابت و متحرک بوده است.

هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: خط 3 مترو تهران به طول 37 کیلومتر و تعداد 28 ایستگاه از  بلندترین خطوط مترو پایتخت است و در سه فاز در حال احداث است.

وی با اشاره به این که بهره برداری از خط 3 مطابق آخرین فاز بندی ها انجام می شود تصریح کرد: فاز اول، حدوداً 7 کیلومتر بوده و شامل 6 ایستگاه زیرزمینی، بوده که در آبان ماه 1391 با دو ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفت و فاز دوم به طول 12 کیلومتر با 10 ایستگاه نیز در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

درویش گفت: محدوده مورد پوشش این فاز حد فاصل بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران تا چهار راه ولیعصر (عج) طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از بخش های مهم این قطعه ایستگاه های میدان راه آهن، منیریه، و چهار راه مولوی، فازه سه راهی به سمت اسلامشهر و پایانه و تعمیرگاه خط 3 می باشد که در مجاورت بزرگراه آزادگان احداث خواهد شد.

وی گفت: فاز سوم این خط نیز همزمان با فاز دوم در دست ساخت بوده و تا کنون نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

درویش گفت: این خط در مسیر خود جا به جایی مسافرین از مراکز مهمی نظیر میدان راه آهن ، میدان منیریه، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان انقلاب، میدان ولیعصر (عج) میدان نوبنیاد، خیابان شهید بهشتی، بزرگراه های آزادگان، آیت الله سعیدی، رسالت، شهید زین الدین، شهید صیاد شیرازی،  شهید بابایی، ارتش، و پارک نیاوران، و منطقه کامرانیه را به عهده دارد./

برچسب ها: درویش ، مترو ، خط سه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار