کارگردان فیلم "دل بی‌قرار":

جشنواره، گامی جهت ارتقای کیفی سینمای کودک و نوجوان است

قربان محمد پورگفت: مسئولان قصد دارند با برگزاری جشنواره کودک گامی را برای ارتقای کیفی سینمای کودک و نوجوان بردارند که به نظرم اتفاق مثبتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، «قربان محمدپور» فیلمنامه‌نویس و کارگردان، با بیان اینکه همیشه دوست داشته است درجشنواره کودک حضور پیدا کند، افزود: با وجود انتقاداتی که به وضعیت سینمای کودک و نوجوان در کشور وجود دارد، برگزاری جشنواره کودک را شرط لازم برای پویایی این سینما می‌دانم.

وی گفت: وقتی فیلم‌های کودک اکران مناسبی ندارند پس عملا سینمای کودک وضعیت خوبی نخواهد داشت و در این شرایط مسئولان قصد دارند با برگزاری جشنواره کودک گامی را در راستای ارتقای کیفی این سینما بردارند که به نظرم اتفاق مثبتی است. 

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم درباره کودکان فیلم ساخته نشود بلکه برای کودکان فیلم بسازیم. ما به فیلم‌هایی مانند «شهر موش‌ها» نیاز داریم چراکه به یقین می‌توانیم سینمای جذاب‌تر و گیشه موفق‌تری داشته باشیم و این سینما به رونق برسد. این را در حالی می‌گویم که فیلم من هم درباره کودکان است. 

محمدپور درباره فیلمی که امسال به جشنواره ارائه داده، گفت: «دل بی‌قرار» پس از نمایش در جشنواره فجر، با اعمال تغییراتی به جشنواره فیلم کودک ارسال شده است و حدود 8 دقیقه از آن را برای افزایش کیفت کار حذف کردیم زیرا زمانی که فیلم را در جشنواره فیلم فجر همراه با تماشاگر دیدم متوجه شدم که نیاز به تغییراتی دارد. 

او درباره داستان فیلم خود ادامه داد: فیلم ما درباره کودکان است و داستان پسر 6 ساله و برادر 14 ساله‌اش را روایت می‌کند که در زلزله آسیب می‌بینند و ماجراهایی برای آن‌ها به وجود می‌آید. 

بیست‌ وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام  
پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ص
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار