در صورت حمله احتمالی؛

وزیر امور خارجه سوریه : دشمنان را غافلگیر می کنیم

وزیر امور خارجه سوریه ضمن تاکید بر واهی بودن دلایل غرب برای حمله به سوریه تاکید کرد که کشورش در برابر چنین حمله ای به اقدامات غافلگیرانه روی می آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ ولید المعلم وزیر خارجه سوریه  در گفت و گو با خبرنگاران در دمشق تاکید کرد : هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی فریبکارانه و بی اساس خواهد بود و سوریه با همه امکانات خود به این حمله پاسخ خواهد داد و حتی ممکن است به اقدامات غافلگیرکننده روی آوَرَد.

وی در ادامه گفت : " همه اکنون صدای کوبیده شدن بر طبل جنگ را می شنوند".
 
المعلم  اظهار داشت:  بازرسان سازمان ملل نتوانستند به دومین مکانی که قرار بود از آن بازدید کنند ، بروند زیرا عناصر مسلح به علت اختلافاتی که میان خودشان درباره امنیت تیم سازمان ملل به وجود آمد ، از رفتن آنان به این مکان جلوگیری کردند.

وی همچنین گفت: دولت سوریه به همه تعهدات خود درقبال سازمان ملل درخصوص بازدید و دسترسی به مواضعی که این سازمان خواهان بازرسی آن بوده است و نیز به حمایت از بازرسان بین المللی پایبند است.

المعلم تصریح کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته درتماس تلفنی از من خواسته بود که فورا" به بازرسان سازمان ملل اجازه بدهم تا از مکانی که ظن استفاده از سلاح شیمیایی درآن وجود دارد ، بازدید کند.

وی اظهار داشت گروه موسوم به ائتلاف مخالفان ، مناطق بازدید برای بازرسان سازمان ملل را مشخص کرد ، این درحالیست که واشنگتن و هم پیمانان آن ، به درخواست دمشق از سازمان ملل مبنی بر اعزام هیاتی برای تحقیق درباره حمله عناصر مسلح مخالف به منطقه خان العسل در نزدیک حلب در شمال سوریه را علیرغم گذشت 5 ماه از این جنایت بی توجهی کردند.
انتهای پیام/
برچسب ها: احتمال ، سوریه ، المعلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار