شیراز/

نهال کاری در عرصه های جنگلی فارس

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس از نهال کاری 200 هکتار بلوط در عرصه های جنگلی فارس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، کاظم بردبار با اشاره به اقدامات کارگروه تخصصی بررسی خشکیدگی درختان بلوط در این استان بیان کرد: به دنبال خشک شدن و حمله آفات به جنگلهای بلوط استان کارگروه تخصصی خشکیدگی درختان بلوط متشکل از دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، اداره کل منابع طبیعی و ... در استان فارس تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات کوتاه مدتی برای برون رفت جنگلهای بلوط استان فارس از بحران در دستور کار قرار گرفت و نتایج مثبتی برای مهار آفت به دست آمد.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس به گوشه ای از این اقدامات اشاره و بیان کرد: موضوع نهال کاری بلوط در 200هکتار از عرصه های جنگلهای بلوط که خشک شده بودند در دستور کار قرار گرفت.

وی از انجام سرشاخه زنی، برداشت و تبدیل به زغال در چهار هزار از جنگلهای بلوط این استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه آفت در 89 هزار هکتار از جنگلهای بلوط این استان مشاهده شده بود نسبت به آمار برداری و تعیین دقیق عرصه ها اقدام شد.

بردبار افزود: در این خصوص بر اثر شدت آفت در عرصه ها برنامه های کوتاه و میان مدت برای مدیریت و جلوگیری از خشکیدگی تدوین شد و تعدادی از درختان که وضعیت مناسبی نداشتند قطع و در همان منطقه برای جلوگیری از شیوع آفت در دیگر عرصه ها از بین رفتند.

وی با اشاره به اینکه نهال کاری در عرصه ها برای جایگزینی انجام شد، ادامه داد: علاوه بر این نسبت به نقشه برداری عرصه ها اقدام شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس یکی دیگر از اقدامات را کشت گیاهان دارویی در آن مناطق عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا خزانه تولید پیاز گل نرگس در ایستگاه دادین راه اندازی شد تا زیرساختها برای تولید پیاز در خود استان به وجود آید./س

برچسب ها: عرصه ، جنگلی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.