"حبيب كاوش" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزير ارشاد مصمم در حل مشكلات است

علي جنتي وزيري دانا، باهوش و مصمم در حل مشكلات هستند.

"حبيب كاوش"، سخنگوي شوراي صنفي نمايش، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص محتواي جلسه اتحاديه تهيه كنندگان با وزير ارشاد گفت: با وجود تاخير دراين اتفاق، جلسه مفيد و خوبي را گذرانديم پيش از پذيرش مسند وزارت ارشاد هيچ گونه شناختي نداشتيم اما در اين ديدار وي با صبر و حوصله‌ي بالا به صحبت هاي ما گوش دادند.
 


وي ادامه داد: وزير فرهنگ و ارشاد دانا، باهوش و مصمم در حل مشكلات هستند و از وي مي خواهيم حقانيت سينما گران و بدنه ي سينما به عنوان قشر مستضعف سينما را به اثبات برسانند و در اين مورد نيز قول هايي داده است.

كاوش در  خصوص اولويت اتحاديه تهيه كنندگان عنوان كرد: در دوره هاي گذشته كارهاي مثبت و منفي انجام شد و براي وي بيشتر انجام كارهاي مثبت را بازگو كرديم به طور مثال شوراي عالي سينما اتفاق نادري است كه اميدواريم اين شورا با رياست روحاني بتواند مشكلات زيربنايي را حل كند.

وي ادامه داد: درون سينما هر يك از نهادها از جمله كانون پرورش، ناجا، حوزه هنري به اهداف خود عمل مي كردند و بايد براي سينما افق نويسي صورت مي گرفت تا از اين طريق همه تابع باشيم به همين دليل سازمان سينمايي تشكيل شد.

كاوش تصريح كرد: سازمان سينمايي مورد رضايت ما عمل نكرد و طرح هايي كه مد نظر ما بود در آن به اجرا نرسيد.

وي با اشاره به ديگر بحث هاي ارائه شده به وزير ارشاد افزود: موضوعات ديگري نيز از جمله قاچاق ويدئو بعنوان مسئله ي كمر شكن سينماي ايران، تعريف مناسب سينما و تلويزيون نكاتي بودند كه به وي يادآوري كرديم تا پيگير آن ها باشد.

كاوش در خصوص حجت الله ايوبي اظهار داشت: براي موفقيت وي دعا مي كنم تا عدل را برقرار كند و با توجه به شنيده هايي از وي و تجربه در فرهنگ فكر مي كنم نسبت به اين حوزه تسلط دارد.

وي در ادامه با ابراز گله مندي به ديدار اعضاي سابق خانه سينما با وزير ارشاد افزود: تاكنون گروهي كه به تازگي خانه سينما را تشكيل دادند هنوز فرصت ديدار با وزير را پيدا نكردند در حالي كه گروه آن طرفي با وزير صحبت كرده اند و با وجود چندين بار تقاضا هيچ گونه پاسخي به ما ندادند.

كاوش همچنين در خصوص اختلافات اخير سينما گران نيز خاطر نشان كرد: اختلافات و درگيري ها ربطي به سينما ندارد و پيش از مسند شمقدري بر رياست سازمان سينمايي نيز وجود داشته و بايد گفت اين درگيري ها با توجه به جنبه سياسي شان به سينما تحميل شده اند.

وي خاطر نشان كرد: با نگاه عاقلانه ريشه اصلي دعوا را بايد پيدا كرد زيرا اهالي سينما با هم دعوايي ندارد./ص
برچسب ها: مسند ، وزارت ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.