گرگان /

متکی نبودن کشور برای رفع مسائل اقتصادی به هیچ کشوری

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: با تاكيدات رهبر انقلاب مشخص مي شود كه مسايل اقتصادي كشور تنها بايد با ظرفيت هاي دروني خود ما حل شود و به ديگر كشورها تكيه نكنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان سردار محمدرضا نقدي در جلسه ستاد پشتيباني از اردوهاي هجرت و جهادي و اقتصاد مقاومتي سپاه نينوا استان گلستان گفت: منطق اين موضع كاملا روشن است، بايد به ظرفيت هاي دروني خود اتكا كنيم تا يك اقتصاد پايدار و پويا داشته باشيم.

وي افزود: كسانيكه با تكيه بر ابرقدرت ها و كشورهاي خارجي پيش رفته اند شكست خوردند و اغلب آنها وضع فضاحت باري از نظر اقتصادي دارند، كشوري كه براي تكيه گاه خود كشور خارجي را انتخاب كند كشور به گروگان بيگانه رفته است.

 نقدي ادامه داد: بايد روي پاي خود بايستیم، زیرا ظرفيت هاي عظيمي داريم كه به آنها بي توجه و يا كم توجهي كرده ايم، به عنوان نمونه 45 هزار چاه آب در استان مي تواند تبديل به 45 هزار حوضچه پرورش ماهي شود و به اين ترتيب ظرفيت توليد شيلات كشور را دو برابر كند،اين رقم در كشور 500 هزار چاه ثبت شده و همين ميزان چاه ثبت نشده است.

 وي بیان كرد: در واردات كود نيز به همين شكل است، از يكسو ارز از كشور خارج مي كنيم و از سوي ديگر خاك را از بين مي بريم درحالیکه با كود ورمي كمپوست كه كاري پرفايده است از واردات 600 هزار تني  كود شيميايي خلاص مي شويم و اشتغال نيز ايجاد مي شود.

 سردار نقدی افزود: در اين زمينه با برنامه ريزي هاي بسيج تعداد اماكن توليد كود ورمي كمپوست در سال جاري به 10 هزار واحد خواهد رسيد.

 نقدي در ادامه گفت: دهها هزار كيلومتر نهر خاكي داريم كه آب را هدر مي دهد و اگر اين نهر ها سيماني شود مي تواند هم جلوي هدر رفت آب را بگيرد و هم به اندازه چند سد از آن، آب استحصال شود و راهكارهاي متعددي پيش روي ما است كه طرح هاي برخي از اين راهكار ها را ارائه داده ايم.

 وي تاكيد كرد: با علمي كردن كشاورزي مي توان گام بزرگي برداشت زیرا دانش عظيم بشري در كشاورزي سنتي نقشي ندارد و اختلاف فاحشي بين كشاورزان سنتي و كشاورزاني كه علمي كار مي كنند وجود دارد.

 نقدي در پایان گفت: ظرفيت هاي موجود در كشور را بايد پرورش دهيم و، اين آزمايش مديريت ماست كه مي توانيم ظرفيت ها را استفاده كنيم و يا به سراغ باج دادن به كشورهاي خارجي شويم/س

برچسب ها: گلستان ، ظرفیت ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.