رئيس اداره سلامت روان و اعتياد وزارت بهداشت:

برنامه اي براي ايجاد مراكز تخصصي درمان اعتياد به الكل نداريم

رئيس اداره سلامت روان و اعتياد وزارت بهداشت گفت: به دليل اين كه مصرف الكل در كشور ما جرم است هيچ فردي به مراكز تخصصي درمان اعتياد به الكل مراجعه نمي‌كند.

دكتر عباس علي ناصحي، رئيس اداره سلامت روان و اعتياد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در تمام كتب طب عمومي روشهاي درمان سوء مصرف الكل وجود دارد و روانپزشكان با اين درمان ناآشنا هستند ولي بايد توجه داشت كه پروتكل بومي نداريم كه البته اقداماتي در وزارت بهداشت براي تدوين اين پروتكل انجام شده كه به زودي تهيه و تدوين خواهد شد و اين پروتكل كشوري اختلاف زيادي با درمان خارجي ندارد.

وي ادامه داد: وقتي صحبت از درمان مي شود در مورد الكل بايد جنبه جسمي و رواني آن مدنظر قرار گيرد و مسئول سياستگذاري و برنامه ريزي وزارت بهداشت است و بايد تمام امكانات را اين ارگان تهيه كند ،در حال حاضر درمان سوء مصرف الكل به طور وسيع در سطح كشور در حال انجام است و تمام كلينيك هاي روانپزشكي بيماران معتاد به الكل را درمان مي‌كنند.
همچنين اورژانس كشور به بخش مسموميت بيمارستان هاي كشور و بخش روانپزشكي بيمارستان ها براي درمان عوارض اعتياد به الكل خدمات ارائه مي كنند.

ناصحي با تاكيد بر اين كه ميزان مصرف الكل در كشور در چند سال اخير افزايش يافته است خاطرنشان كرد: ما به اين نتيجه رسيديم كه درمانگاه تخصصي براي الكل مثل درمان اعتياد نمي توانيم در كشور داشته باشيم به دليل اين كه مصرف الكل در كشور ما جرم است، هيچ فردي به مراكز تخصصي درمان اعتياد به الكل مراجعه نمي‌كند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار