مخالفت افکار عمومي آمريکا با حمله به سوريه

نظرسنجي ها در آمريکا نشان مي دهد تصميم باراک اوباما براي حمله به سوريه از حمايت شهروندان آمريکايي برخوردار نيست. مردم آمريکا نگران آن هستند که حمله محدود به سوريه به جنگ نامحدود تبديل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، اعضاي کنگره براي جلب حمايت افکار عمومي از حمله به سوريه، ديدارهاي مردمي در ايالت هاي مختلف برگزار مي کنند. شهروندان آمريکايي از اين اعضاي کنگره مي خواهند پاسخ هاي روشني به سوالات آنها بدهند. 
وفا جباعي خبرنگار بي بي سي عربي در واشنگتن گفت: پس از آنکه احتمال حمله آمريکا به سوريه مطرح شد، شبح دو جنگ عراق و افغانستان براي مردم آمريکا تکرار شد. نظرسنجي ها در آمريکا نشان مي دهد چهل و هشت درصد از شهروندان اين کشور مخالف دخالت نظامي در سوريه هستند و فقط بيست و نه درصد از آن حمايت مي کنند و بقيه مردم هم نظر مشخصي ندارند. 
مايکل ديموک کارشناس بنياد مطالعات پيو در واشنگتن گفت:سه چهارم شهروندان آمريکايي که ما با آنها گفتگو کرديم، معتقدند دخالت در سوريه ممکن است باعث واکنش هايي عليه آمريکا و متحدانش شود. شصت درصد از افراد هم معتقدند دخالت محدود در سوريه باعث تعهدات بلند مدت براي واشنگتن در اين کشور خواهد شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: افکار عمومي آمريکا سوالات زيادي درباره نتيجه حمله به سوريه و پيامدهاي آن مطرح مي کنند. شماري از اعضاي مجلس نمايندگان و سنا با سفر به ايالت هاي خود تلاش مي کنند به اين سوالات پاسخ دهند. سناتور جان مک کين يکي از اصلي ترين حاميان ارسال سلاح براي مخالفان سوري و سرنگوني نظام بشار اسد است. مک کين در ايالت خود يعني آريزونا با اعتراضات گسترده روبرو شد. از آريزونا تا نيويورک و ديگر ايالت ها، ديدارهاي مردمي مشابهي برگزار مي شود. همه اکنون منتظر سخنراني هفته آينده باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا خطاب به مردم اين کشور هستند. اوباما در اين سخنراني تلاش خواهد کرد مردم آمريکا را به لزوم حمله به سوريه به منظور حفظ امنيت و وجهه آمريکا راضي کند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار