دستاوردی جدید در عرصه کشاورزی؛

پوشش چندمنظوره خوراکی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

پژوهشگران کشورمان موفق به دستیابی به پوشش چندمنظوره خوراکی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی شدند.

فرشید سهیلی نجف آبادی پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: پوشش خوراکی با بهره گیری از فناوری نانو خواص ویژه به ترکیب می بخشد، به طوری که خاصیت چسبندگی و در نتیجه پوشانندگی سطحی بر روی میوه ها و سبزیجات، خاصیت دفاعی در مقابل هجوم میکروارگانیسم ها و کنترل تنفس بهبود چشمگیری پیدا می کند.

وی افزود: خاصیت آنتی باکتریال پوشش به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و مقاومت موثرتری در برابر رشد میکروارگانیسم ها از خود نشان می دهد، بنابراین طول عمر محصولات با استفاده از این پوشش بیشتر می شود.

سهیلی نجف آبادی تصریح کرد: پوشش خوراکی یکی از مهمترین و ایمن ترین روش ها جهت حصول افزایش طول عمر نگهداری در عین حفظ کیفیت محصولات کشاورزی است و از طرف دیگر جلوگیری و کنترل ضایعات پس از برداشت میوه ها و سبزیجات در کشور ایران به عنوان یک نیاز اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از استفاده این پوشش حفظ رطوبت میوه جهت حفظ تازگی، شادابی و تردی داخلی میوه، کنترل تنفس میوه، کندکردن روند پیری در میوه و کنترل فرآیند رسیدن در میوه است که همگی این فاکتورها عواملی برای افزایش طول عمر میوه در هنگام جابجایی، حمل و نقل و انبارداری با حفظ کیفیت مناسب برای میوه است./ع2

برچسب ها: کشاورزی ، ضایعات ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار