اخوان‌فرد:

دولتمردان براي بهره‌وري ايده‌هاي بانوان تلاش کنند

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال ،توجه به مطالبات بانوان را يکي از مسائل اصلي کشور دانست و گفت:همکاری بیش از پیش مسئولان برای بهره‌وری از طرح‌های بانوان در هدایت و مدیریت امور بايد مورد توجه قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، در سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با همکاری بسیج کارکنان این واحد دانشگاهی، روز گذشته (16 شهريور ماه) مراسمی را با عنوان " همایش حجاب و عفاف حلقه‌های صالحین" با حضور بانوان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران برگزار کرد.

مسعود اخوان‌فرد رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال، در ابتداي اين همايش، ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت معصومه(س) با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، بحث بانوان را یکی از مسائل اصلی کشور دانست و در این راستا خواستار توجه ویژه مسئولان و دست‌اندرکاران به بحث دختران و بانوان کشور شد.
 
اخوان‌فرد در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در واحد دانشگاهی تهران شمال در ارتباط با بحث بانوان پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کارگروه‌های مربوطه، خواستار همیاری و همکاری بیش از پیش برای بهره‌وری از ایده‌ها و طرح‌های بانوان در هدایت و مدیریت امور شد. 

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه به تبیین شاخص‌های زن مسلمان در دین اسلام پرداخت.

 وي همچنين پیرامون نقش و وظایق فردی و اجتماعی زن در خانواده و اجتماع مطالب مبسوطی بیان داشت و خواستار مطالعه کتاب جدید‌ التألیف حضرت آیت ا... نوری همدانی با عنوان " جایگاه بانوان در اسلام " شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال  به تشریح جایگاه زن و  تبیین منزلت زن پرداخت و فرزند دختر را نشانه رحمت و مغفرت الهی دانست .

 وی با تبیین چهره زن در جاهلیت و قبل از بعثت پیامبر اعظم (ص) ، منزلت زن در عصر آن حضرت و نقش زنان تأثیر‌گذار در این دوره را مورد توجه قرار داد و با ورود به مقوله "علم رجال" به توصیف شاخص‌های این سنت نادرست بعد از رحلت نبوی(ص) پرداخت .
 
عضو شورای پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در پايان اين همايش ، تشابه حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) را همانند حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) دانست و گفت: هم نبی مکرم اسلام (ص) و هم امام موسی کاظم (ع)  لفظ " فداها، ابوها" را به کاربرده‌اند که این امر نشان از منزلت واقعی بانوی مجلله می‌باشد.  

گفتنی است، در این مراسم حلقه‌های صالحین بانوان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران حضور داشتند.

انتهاي پيام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار