شهرکرد/

عشاير پيشگامان نبرد در دوران دفاع مقدس بودند

رئيس سازمان بسيج جامعه عشايري كشور، عشاير را سند افتخار كشور در همه دوران ها دانست و از آنان به عنوان پيشگامان نبرد در دوران دفاع مقدس ياد كرد.

سردار سرتيپ دوم پاسدار مهدي جمشيدي در اولين يادواره شهداي عشاير قشقايي استان هاي چهارمحال و بختياري و فارس در بروجن افزود:‌ اولين زن شهيده انقلاب از ايل بزرگ قشقايي تقديم انقلاب شد و اين سند افتخاري ماندگار براي جامعه قشقايي كشور است.
وي، عشاير را پرچم داران مبارزه با نظام هاي جبار درطول تاريخ كشور دانست و گفت: عشاير افتخار مبارزه با استبداد و ظالمان را دارند و با حضور در ميادين نبرد عليه رژيم بعث وحاميانش ثابت كردند، مدافعان صديق انقلاب اسلامي هستند.
سردار جمشيدي اظهار داشت: حضور عشاير در حراست ازمرزهاي سياسي كشور و مبارزه ايل قشقايي در مقابله با تهاجم انگليسي ها برگ زريني است كه در تاريخ ملت ايران به يادگار مانده است.
وي، تقديم 10 هزار شهيد عشاير و يك هزار و 400 شهيد ايل قشقايي را گواه تصديق غيرت ملي و مذهبي اين جامعه دانست و گفت: لباس سرخ شهادت برازنده اين قشر تلاشگر و بي ريا است.
رئيس سازمان بسيج عشايري كشور فرهنگ جهاد و تفكر بسيجي ملت ايران را عامل تبديل كشور به قدرت منطقه اي عنوان كرد.
اولين يادواره 120 شهيد عشاير قشقايي استان چهارمحال و بختياري و فارس با حضور رئيس سازمان بسيج عشايري كشور، مسئولان استان هاي فارس و چهارمحال و بختياري در شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن برگزار شد.
شهرستان بروجن 471 شهيد در دوران دفاع مقدس و انقلاب تقديم اسلام كرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.