شگفتي جديد از دانشجويان دانشگاه شريف؛

زبان انگلیسی را از این ربات بیاموزید+ تصاوير

دانشجویان دانشگاه شریف برای نخستین بار رباتی مسلط به زبان انگلیسی برای تدریس در مدارس طراحي و اجرا كردند.

طاهری، دانشجوی دکتری روباتیک دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ربات سخنگو به زبان انگلیسی  برای اولین بار در ایران طراحي و اجرا شده است و مهمترین تفاوت این ربات ایرانی با سایر ربات طراحي شده در دنیا این است كه براساس معیار کتاب درسی آموزش و پرورش ایران و در مقیاس بسیار بزرگ طراحي شده است.


 
دكتر عالمی، پژوهشگر پسا دكترا و مدير گروه طراحي این ربات سخنگو به زبان انگلیسی در ادامه گفت: این ربات در اصل برای کلاس های آموزشی در آموزش و پرورش طراحی شده و برای 30 دانش آموز می تواند مسمر ثمر باشد.



 وی افزود: طراحان این ربات کل کتاب انگلیسی سال  اول دبیرستان را بر روی آن طراحی کرده اند که البته این ربات ظرف مدت 6 ماه و با سرپرستی مقداری در دانشگاه شریف طراحی  و اجرا شده است.



وی تصریح کرد: به غیر از هزینه های خدماتی که براي این ربات هزینه شده به طور کلی هزینه  تمام شده آن 20 میلیون تومان بوده است.



در اين پروژه يك گروه پژوهشي بين رشته اي متشكل از متخصصين علم رباتيك و آموزش زبان شامل 4 دانشجوي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري و يك پژوهشگر پسا دكتري با اعتباري بالغ بر 20 ميليون تومان براي اولين بار در كشور اقدام به طراحي، مدل سازي و به كارگيري ربات هاي انسان نما در آموزش زبان انگليسي براي سال اول دبيرستان نموده اند.

همگام با پيشرفت تكنولوژي و كاهش هزينه ها پيش بيني مي شود كه در آينده اي نزديك ربات هاي انسان نما از تكنولوژي هاي مورد استفاده در آموزش خواهند بود.

از اين رو به كارگيري ربات براي پشتيباني از آموزش و يادگيري زبان قطعا موجب ارتقا كيفي روشهاي سنتي خواهد شد.ربات ها نه تنها وپژگي ها و ابزار ارتباطي مورد استفاده در كامپوترها را دارند بلكه با استفاده از حسگرهاي مختلف توانايي حركت به صورت خودكار، توانايي تشخيص ديداري و شنيداري و تعاملات فيزيكي و محيطي را نيز دارند.

از ويژگي هاي ربات هاي انسان نما در آموزش مي توان به توانايي آنها در برقراري روابط اجتماعي با ظاهري دوستانه و مهربان حالات صورت ،ژست ها و حركات بدن در كنار انسان و در محيط هاي واقعي نام برد.




برچسب ها: ربات ، فناوری ، انگلیسی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
این طرح در حال حاضر در مدرسه پردیس دانش برای دانش آموزان ششم ابتدایی در حال برگزاری است و عزیزانی که مایل هستند که شرکت کنند می توانند با شماره تلفن های 44235122 و 44223145 تماس بگیرند و در کلاس های زبان با حضور ربات شرکت کنند
آخرین اخبار