عبدخدايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سلب آزادي رأي با مباني تشيع مغايرت دارد

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: سلب حقوق دیگران مغایر با دموکراسی و مبانی شیعی است، بنابراين افراد باید به مسائل دینی مراجعه کنند، همچنان که همه مطیع امر ولایت هستند.

"محمدمهدی عبدخدایی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هجمه اصلاح‌طلبان به "الهه راستگو" در جریان رای دادن به "محمدباقر قالیباف" اظهار داشت: در مذهب تشیع، تشخیص موضوع در شأن دین نیست و یکی از تفاوت‌های دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها این است که شخص باید با نظر خود عمل کند.

وی ادامه داد: وابستگی گروهی در مذهب شیعی مثل غرب نیست که اگر فرد وابستگی حزبی داشته باشد، مطیع امر حزب بوده و آنها برایش تعیین تکلیف کنند.

عبدخدایی با بیان اینکه حتی ولی‌فقیه رای شخصی داده و تعیین موضوع نمی‌کند، بيان داشت: حتی در جریان انتخابات رهبری فرمودند؛ افراد خانواده از رای من بی‌خبرند، بنابراين هر شخصی آزادی رای دارد و در غیر این صورت دمکراسی و آزادی زیرسوال می‌رود.

وي با تاکید بر اینکه اشخاص در تصمیم‌گیری بايد مستقل عمل کنند، اظهار داشت: سلب حقوق دیگران مغایر با دموکراسی و مبانی شیعی است، بنابراين افراد  باید به مسائل دینی مراجعه کنند، همچنان که همه مطیع امر ولایت هستند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه عرف، شرع و سیستم آزادی اجازه سلب حقوق دیگران را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری شورا جای سیاسی‌کاری نیست و هیچ کدام از جریان‌ها نباید نگاه قیم‌مآبانه داشته باشند، حتی امام راحل که مرجع و بنیانگذار انقلاب بودند، خود را قیم مردم نمی‌دانستند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار