وقتي جويدن آدامس حياتي مي‌شود!

دانشمندان دريافته‌اند كه جويدن آدامس همان‌طور كه مي‌تواند باعث خرابي دندان‌ها، تغيير شكل فك و آرواره‌ها و همين‌طور مشكلات گوارشي شود، اما مي‌تواند در زمان‌ هايي براي سلامتي فرد تاثير مثبت فراواني داشته باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، براساس جديدترين پژوهش‌ها، مصرف آدامس مي‌تواند براي افرادي كه در حال پرواز با هواپيماها هستند بسيار مفيد باشد و مانع از گرفتگي گوش در آن‌ها شود.

گفتي است؛ گرفتگي گوش يكي از مشكلات شايع در سفرهاي هوايي است كه به خاطر تغييرات فشار هواي داخل كابين هواپيما با محيط خارج آن رخ مي‌دهد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند؛ براساس آمارهاي بدست آمده، 10 درصد از بزرگسالان و 22درصد از كودكان دچار مشكلات شنوايي در حين پرواز مي‌شوند.

پزشكان به اين دسته از افراد توصيه مي‌كنند :تا در طول پرواز آدامس بجوند، البته براي رفع مشكل گرفتگي و يا حتي ناشنوايي موقت در حين پرواز روش‌هاي درمان موثري وجود دارد و فرد مي‌تواند با مراجعه به متخصص گوش پس از پرواز مشكل گوش خود را درمان كند.

جويدن آدامس همچنين باعث كاهش استرس و اضطراب در افرادي مي‌شود كه ترس از پرواز دارند، البته پزشكان توصيه مي‌كنند تا افراد زياد در جويدن آدامس زياده‌روي نكنند زيرا مي‌تواند باعث مشكلات گوارشي همانند اسهال در هواپيما شود و سفر فرد را با دردسر مواجه كند./ع2

برچسب ها: آدامس ، پژوهش ، جویدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار